sandkastande 2-åring
Hej min son är 2 år, och jag har jätteproblem med att han kastar sand på andra barn, när vi är i sandlådan.
Är det någon som har tips på hur vi får honom att sluta, jag har försökt med allt.
Tack på förhand
Therese
Hej min son är 2 år, och jag har jätteproblem med att han kastar sand på andra barn, när vi är i sandlådan.
Är det någon som har tips på hur vi får honom att sluta, jag har försökt med allt.
Tack på förhand
Therese
Vi har haft samma problem i perioder... mitt enda vapen har varit att ta honom därifrån. Hot mao... inte det bästa men när man sagt till 5-6 ggr och inget hjälper då får man helt enkelt säga att om du inte slutar kasta sand kan du inet få leka i sandlådan och gå hem.
Det har faktiskt funkat, men man måste ju göra allvar av hotet, annars lär de ju sig att inget händer.
Tack för tipset, provade det igår, får se om det hjälper när vi ska ut idag
nån mer med tips
puff
Samma tips från mig, nu brukar/brukade (det går i perioder) hon bara kasta på mig men jag har från början sagt att det inte är roligt och att jag inte vill vara där om hon gör så, och direkt gått därifrån. Funkar på henne. Men hon tycker det är busigt att kasta sand och det är väl det som är grejjen.. Kanske svårare hur man ska agera om det kastas på andra barn, men jag skulle göra som Mallemus säger. Tycker inte riktigt det är hot om man bara agerar direkt och visar att det inte är ok.
Jag ger ett alternativ till att kasta sand, t.ex att man får gräva i sanden, bygga med sanden m.m men inte kasta.
Vår son gör likadant, häller sand på andra o kastar omkring.....jag säger till om o om igen. Ger oxå alternativ o ibland tar jag honom därifrån om det inte hjälper.