• CacciZ

SUP ?

Jag och min sambo sitter och diskuterar på vilket håll stopillret ska föras in i ändtärmen, jag säger att den truppiga änden ska in först med sambon säger att den spättsiga ska in först, vem har rätt ??

• Svar på tråden SUP ?
  • Legna

den spetsiga ska in först , sorry den här gången hade han rätt ;)

• Lekeanna

den spetsiga! Den är skapt så för att underlätta införandet!

• listo

Trubbiga änden ska in först.

Nå men jo.... så är det
  • Sessan 79

Tycker det borde säga sig självt att den spetsiga änden ska in först!
    Det finns ju en anledning till att den är just spetsig, dvs det går lättare att föra in den då!

• Duckan74

Nee, också hört att den trubbiga ska in först. Fast det verkar konstigt och ont, men det är nåt med att den inte ska åka ut igen tror jag.

• SmurfGirl72

Den trubbiga ska in först!

Det vi har bakom och framför oss.Betyder så litet jämfört med det vi har inom oss!
  • raspberryrevolution

anledningen att den är spetsig är att den ska stanna kvar när man fört in den sa läkaren när jag hade stolpiller att den liksom glider in i tarmen

• CacciZ

Haha jag hade rätt ;)
    Tack för svaren

• tinaaaaaa

Den trubbiga änden ska in först

• Sessan 79
    Duckan74 skrev 2007-08-23 11:51:38 följande:
    Nee, också hört att den trubbiga ska in först. Fast det verkar konstigt och ont, men det är nåt med att den inte ska åka ut igen tror jag.
    Hm, men om det är för att den inte ska åka ut igen så borde ju den spetsiga in först? Så att det trubbiga "tar emot" om den skulle vilja glida ut?
  • raspberryrevolution

Sessan 79 skrev 2007-08-23 11:53:49 följande:

Hm, men om det är för att den inte ska åka ut igen så borde ju den spetsiga in först? Så att det trubbiga "tar emot" om den skulle vilja glida ut?
    om den spetsiga ändan är neråt mot utgången är det inte så stor risk att krystreflexen kommer
  • Hannanan

Den trubbiga änden ska in först. Ringmuskeln har lättare att stoppa en spetsig ände än en trubbig om suppen vill ut igen

• pulmones

trubbiga. muskelaturen i ändtarmen arbetar inte ut tabletten då.

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • Sessan 79
    raspberryrevolution skrev 2007-08-23 11:55:42 följande:
    Sessan 79 skrev 2007-08-23 11:53:49 följande:
    om den spetsiga ändan är neråt mot utgången är det inte så stor risk att krystreflexen kommer
    Jaha. Ja, alltid lär man sig nåt nytt Att den trubbiga skulle in först hade jag inte en aning om!
    Tycker att det verkar så bökigt?
  • malinbengtsson78

trubbiga ändan ska in först, sista delen av ändtarmen är formad som suppen med trubbig ända upp och detta underlättar kroppens upptagningsförmåga av medicinen + att musklerna i ändtarmen håller suppen lättare inne än om det står en trubbig ände och trycker mot ringmuskeln / malin, leg ssk

• raspberryrevolution

Sessan 79 skrev 2007-08-23 11:59:31 följande:

Jaha. Ja, alltid lär man sig nåt nytt Att den trubbiga skulle in först hade jag inte en aning om!Tycker att det verkar så bökigt?
    Ja FL är inte alltid fördummande Fast jag tror att det kvittar vilket man gör som nån annan skrev det är inte så stor risk att den pluppar ut ändå men att skjölja den i lite ljummet vatten så att den blir hal oavsett vilket håll man trycker in den är ju inte fel...
Svar på tråden SUP ?