SUP ?
Jag och min sambo sitter och diskuterar på vilket håll stopillret ska föras in i ändtärmen, jag säger att den truppiga änden ska in först med sambon säger att den spättsiga ska in först, vem har rätt ??
Jag och min sambo sitter och diskuterar på vilket håll stopillret ska föras in i ändtärmen, jag säger att den truppiga änden ska in först med sambon säger att den spättsiga ska in först, vem har rätt ??
den spetsiga ska in först , sorry den här gången hade han rätt ;)
den spetsiga! Den är skapt så för att underlätta införandet!
Trubbiga änden ska in först.
Tycker det borde säga sig självt att den spetsiga änden ska in först!
Det finns ju en anledning till att den är just spetsig, dvs det går lättare att föra in den då!
Lite mer
http://www.sjukvårdsupplysningen.se/allakapitel.asp?CategoryID=17614&AllChap=True
"Stolpillren förs in i ändtarmen med den trubbiga änden först"
Nee, också hört att den trubbiga ska in först. Fast det verkar konstigt och ont, men det är nåt med att den inte ska åka ut igen tror jag.
Den trubbiga ska in först!
anledningen att den är spetsig är att den ska stanna kvar när man fört in den sa läkaren när jag hade stolpiller att den liksom glider in i tarmen
Haha jag hade rätt ;)
Tack för svaren
Den trubbiga änden ska in först
Sessan 79 skrev 2007-08-23 11:53:49 följande:
Den trubbiga änden ska in först. Ringmuskeln har lättare att stoppa en spetsig ände än en trubbig om suppen vill ut igen
trubbiga. muskelaturen i ändtarmen arbetar inte ut tabletten då.
trubbiga ändan ska in först, sista delen av ändtarmen är formad som suppen med trubbig ända upp och detta underlättar kroppens upptagningsförmåga av medicinen + att musklerna i ändtarmen håller suppen lättare inne än om det står en trubbig ände och trycker mot ringmuskeln / malin, leg ssk
Sessan 79 skrev 2007-08-23 11:59:31 följande: