• SilentStar

Att tatuera in en tårdroppe???

Har funderat så länge på vad min nästa tatuering ska vara men inte kunnat komma på något.

Under ett känsligt samtal med min pojkvän då vi båda grät så kom jag på vad jag ville tatuera.

En tårdroppe på bringan (nära halsen) som symboliserar vår kärlek till varandra. en utmärkt idé tyckte vi båda..

Men efter att ha läst vad en tårdroppe symboliserar så blev jag nästn lite rädd. Tydligen så betyder det att antingen har man mördat någon eller så har en nära vän eller älskade blivit mördad...men som jag uppfattade det så var det bara om man tatuerade det i ansiktet (???)

vill inte att folk ska tro att jag har mördat någon/nån har blivit mördad..

• Svar på tråden Att tatuera in en tårdroppe???
  • Henrik31

Det betyder det om man har den under ögat.
    Finns det inte bättre tatueringar att visa sin kärlek?

• Some Say Love

Varför inte ett litet hjärta på bröstet?

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • SilentStar

nej, jag ville ha något ovanligt :)

Mrs Bean skrev 2007-08-23 12:19:04 följande:

Varför inte ett litet hjärta på bröstet?
  • SilentStar

nja jag vet inte, jag vill ha något som symboliserar oss, och just den natten när jag kom på det så var vi väldigt sammanbundna och hade pratat länge och just då kände jag hur mkt jag älskar honom :) sen samtidigt så är en tårdroppe inget som jag kommer ånga OM det mot förmodan skulle ta slut..

Henrik31 skrev 2007-08-23 12:17:43 följande:
    Det betyder det om man har den under ögat. Finns det inte bättre tatueringar att visa sin kärlek?
  • Henrik31

Det är sant, men det finns rätt coola tatueringar man kan göra med siluetter av en man och en kvinna.
    Eller som slingrar sig om varandra så det ser ut som det växer ihop.
    Namn o hjärta o skit går fetbort.

SilentStar skrev 2007-08-23 12:41:50 följande:
    nja jag vet inte, jag vill ha något som symboliserar oss, och just den natten när jag kom på det så var vi väldigt sammanbundna och hade pratat länge och just då kände jag hur mkt jag älskar honom :) sen samtidigt så är en tårdroppe inget som jag kommer ånga OM det mot förmodan skulle ta slut..
  • SilentStar

ja hjärtan och sånt vill jag inte ha *ler* någon som vet någon bra sida där jag kan kolla på olika tatueringar?? motiv och så?

Henrik31 skrev 2007-08-23 12:43:11 följande:
    Det är sant, men det finns rätt coola tatueringar man kan göra med siluetter av en man och en kvinna. Eller som slingrar sig om varandra så det ser ut som det växer ihop.Namn o hjärta o skit går fetbort.
Svar på tråden Att tatuera in en tårdroppe???