• amiga

Resa med 2 månaders bebis

Mitt barn är inte fött än, men vi har ändå planerat en resa när barnet endast är två månader gammalt (pga min förälders födelsedag)... Är det någon som har erfaranhet av att resa med en så liten? Hur funkar det?

Hela min familj ska med och vi ska inte bo på hotell utan i ett hus till en bekant i Spanien. Jag börjar bli lite orolig att barnet skulle vara för litet..

• Svar på tråden Resa med 2 månaders bebis
  • memba

Jag bor på Mallorca och har nyss varit hemma i Sverige med min 3 månaders i ett par veckor. Resan gick över förväntan, fick leka med honom, han somnade till ibland + att jag hade flaskan beredd så fort han blev lite gnällig - inget skrik eller gråt!! Jag reste själv och tack gode gud att folk är snálla och hjäper till för det va inte det lättaste med handbagage etc. Jag hade med vagn och fick ta vagnen tills vi skulle på planet, då satte jag honom i babybjörnen.

Lite erfarenheter från min sida!! Undrar du över nått så fråga!!! Det ska säkert gå bra ska du se! Och har du hjälp, desto lättare ...

• CoCl

åker till cypern på måndag min son är då 10 veckor.

• nasse1

jag pendlar från barcelona till gbg pga att min kille jobbar i barca.

flög nyligen till barca min dotter e 2 halv månad o det gock jätte bra. tog med en liten apa som hon älskar o den tittade hon på el sov.

så ta med ngt ditt barn gillar

• Morrizz

min dotter flög första gången när hon var 4 veckor gammal, gick hur bra som helst. Ammade henne när hon var vaken annars sov hon mesta tiden på flygresan. idag när hon är 1 år gammal är det mera "action" och inte alls lika enkelt längre som när hon var så liten.

• mamalikola

Vi har rest med barnen sedan dom var bebisar. Det jag märker är att det är bra om man någorlunda kan följa sina vanliga rutiner vad gäller mat och sömn. Dvs om er baby redan har några eftersom han eller hon bara kommer vara två månader. Och sedan även under vistelsen, tillräckligt med vila och lugn- det funkade bra på våra i alla fall. Håller med om att det faktiskt är svårare sedan när barnet vill undersöka mer, inte minst på flygplatsen medan man checkar in!

Svar på tråden Resa med 2 månaders bebis