• FruMansour

Brukar du färga håret med Henna?

Hej hej!

Tänkte bara höra om det är fler än jag som föredrar att färga håret med Henna.

Varför gillar/ogillar du det?

Jag gillar det eftersom dt gör mitt hår så härligt glansigt. Desto mer man färgar desto bättre blir det.... Ite som med vanlig hårfärg som sliter på håret, utan som en lite svårapplicerad hårinpackning som efterlämnar sig en härlig färg dessutom.

Ett annat plus är ju att det är så billigt. I vanliga fall får jag alltid köpa 2 förpackningar färg och det brukar bli ca 250kr. Nu köper jag enbart en förpackning henna som räcker till hela håret 52kr.

Var bara nyfiken på hur vanligt det är att färga med Henna.

I övrigt.. ha en fortsatt fin dag!

• Svar på tråden Brukar du färga håret med Henna?
  • Bamse04

Hej

Mina två kompisar gör det och de är super nöjda.
    Har funderat på att göra det själv också.

Kul att du tycker om den.

• FruMansour
    Bamse04 skrev 2007-08-23 13:39:59 följande:
    HejMina två kompisar gör det och de är super nöjda.Har funderat på att göra det själv också.Kul att du tycker om den.
    Ja du borde testa... Såg nu på Hälsokostaffären att det även fanns Henna i olika färger.. Typ Kopparröd, Rödbrun, Svart, Kastanjebrun. men jag föredrar den mer drastiska kopparröd. Blir dock inte så stor skillnad mellan dem.... Ja möjligtvis med svart men.
  • W W

har gjort det.. men nu vill jag ha rödare hår så då blir det vanlig färg..

• FruMansour
    IsDimma skrev 2007-08-23 13:45:51 följande:
    har gjort det.. men nu vill jag ha rödare hår så då blir det vanlig färg..
    Lite mörkare röd eller?
  • FruMansour

En smart grej är att färga håret med en lite mörkare färg..typ mahognyröd eller kastanj och sen enbart färga med henna över under en lång period.. Det blir så snyggt, samtidigt som det vårdar det slitna färgade håret.

Just för tillfället lyser mitt hår i koppar..nästan som guld men så ser man de mörkare slingorna från färgen under så man ser inte ut som en stopplyse.

• NinaFina

Brukar färga håret med henna, oftast kopparröd eftersom det blir sån fin rödfärg. Har brunt hår, och nu när jag har börjat få grå hårstrån tar de åt sig färgen extra mycket så det blir så snygga "slingor" av extra intensiv rödfärg.

Lycklig tvåbarnsmamma till Elin född -96 och Isak född 23/10-06!
  • FruMansour
    NinaFina skrev 2007-08-23 13:52:31 följande:
    Brukar färga håret med henna, oftast kopparröd eftersom det blir sån fin rödfärg. Har brunt hår, och nu när jag har börjat få grå hårstrån tar de åt sig färgen extra mycket så det blir så snygga "slingor" av extra intensiv rödfärg.
    Håller med...skitsnyggt på min utväxt oxå... Precis samma färg som jag använder.
  • vindvilja

Jag färgar håret med henna, men bara med ren henna. Jag tycker det är så mycket gunk i de boxarna man kan köpa på affären. Det blir billigare också, iallafall för mig som har så tunt hår.

Men det är sådan skilland att färga med henna, håret blir glansigare, bättre textur och känns inte alls så slitet som med kemiska medel. Plus att det blir ju sååå snygg färg, och man kan ju blanda i saker som gör det mörkare eller ljusare om man vill.

• W W
    FruMansour skrev 2007-08-23 13:47:46 följande:
    Lite mörkare röd eller?
    nej, ljusare.. knallrött..
    och det blir inte mitt hår när jag färgar det med henna..
  • FruMansour

Jag tycker bara att det är lite synd att det inte luktar så gott.

Svar på tråden Brukar du färga håret med Henna?