Snitt efter X antal timmar?
Min förra graviditet var ingen höjdare. 45 timmar med värkar och en latensfas på 35 timmar. Är jätte rädd att samma sak ska upprepa sig denna gång (är i v 31 nu). Har varit på Aurora och pratat och det har kännts bra. Vi pratatde kring att jag skulle troligtvis känna mig tryggare om jag visste att jag fick snitt efter ett visst antal timmar om förlossningen hakar upp sig. Så vi bokade tid att träffa läkaren och i går var jag där. Nu är jag jätte ledsen för hon sa att man inte kunde planera för ett snitt efter ett visst antal timmar utan det är något man får ta upp då, alltså under förlossningen. Men jag vill att det ska stå i min journal och vill inte strida för detta under förlossningen. Skulle kännas mycket bättre att det står snitt efter ett visst antal timmar och sedan bestämma om jag vill det när tiden är inne...
Och en annan sak som jag undrar är: vilken hjälp jag kan få om jag får en lika lång latensfas igen. Läkaren sa att de inte har några bra redskap för att hjälpa mig då förutom smärtstillande. Jag sa att jag är överkänslig mot starka medeciner och morfinpreparat men läkaren menar att det får vi prova ut då. Men herregud, jag vill ju inte prova då utan jag vill veta innan om det finns någon medecin jag tål som jag kan ta.