• gretagarbo

Hur svårt är det att lära sig kassan?

Ja som min fråga lyder...ni som jobbar på ica, willys och sådana varuhus, hur svårt är det att lära sig kassan???? Jag blev arbetslös för ett tag sen och söker desperat efter ngt nytt. Har tänkt skicka in ansökningar till ett par varuhus här. Har absolut ingen erfarenhet av sådana jobb, men man måste ju söka allt!! Men tänk om man aldrig kan lära sig och sånt...är så nervös...

• Svar på tråden Hur svårt är det att lära sig kassan?
  • iamme

Oj oj.. vännen.. kassan är busenkel att lära sig :). Jag har aldrig stött på någon som inte klarat det helt själv efter en vecka (och då är jag ubergenerös). Själv var jag redo att sitta själv dag 2.

*Tränade upp nya kassörskor när hon arbetade på Vivo*

• Arga Klara

En del har jättesvårt för det, andra har det enkelt. Kan man huvudräkning, har bra minne och vet man hur olika betalkort funkar så är det jättelätt.

• gretagarbo

Å okej...det lät ju positivt! Kan ju till och med jag lära mig då ;) men visst är man nervös...är van vid industrijobb. Men då kan jag lugnt skicka in ansökningar då ju :) skönt, hoppas jag får napp snart!

• Moster Ninna

Jag har jobbat i en icabutiken.. Och deras kassa är inte alls svår ofta nu så är ju allt att du scannar det i kassan å mest bara trycker in plu-nr.. Och tar betalt å sånt. Återköp å allt som är brevid är lika lätt.. :)

Har även jobbat i andra sorters butiker i kassan - och som nån annan skrev - DET ÄR BUSENKELT!

Lycka till..

Svar på tråden Hur svårt är det att lära sig kassan?