• Alvi

Lilja har en mikrodeletion på kromosom nummer två!!!!

ÄÄÄÄNTLIGEN har vi kommit iallafall LITE längre i vår jakt på vad det kan tänkas vara med vår underbara dotter!!

Svaret på kromosomtestet har kommit, och Lilja har tydligen en mikrodeletion på kromosom nummer två. HÄRLIGT att faktiskt ha nåt lite mer speciifikt än "Tjaa... hon är sen i utvecklingen..."!

Nån som vet NÅT om detta?? Hennes neurolog sade inget, utan skulle själv forska i det...

• Svar på tråden Lilja har en mikrodeletion på kromosom nummer två!!!!
  • sheeba

Vet ju inte vad det är men förstår att det måste vara skönt att få en benämning på det.

• MalinMalin

Grattis!  Ska bli spännande att höra mer sen!

• Emmixen

Åh, vad härligt att typ fått en diagnos på det! Att man sen inte vet vad det innebär är ju en annan femma Men det går ju att ta reda på!

*kramar*

- www.emmixen.se - Jag har en sjukdom men jag är inte sjuk -
  • Runguska

Grattis! Vet själv hur skönt det var att få ett namn på sina problem. I och för sig tog det 23 år för mig, men sjutton vad mycket bättre riktad hjälp man kan få.

Hoppas ni får mycket info av många insatta!

• bustösen

fast ws gäller ju kromosom nr7, inte för att jag kan något om kromosomer men..

skönt att du fått en diagnos sisu!

• Mizzz
    Isorfidien skrev 2007-08-23 18:27:20 följande:
    Har hon Williams syndrom? Känner en flicka med det syndromet.
    sheeba skrev 2007-08-23 18:31:36 följande:
    www.sos.se/smkh/1996-29-004/1996-29-004.htmÄr det detta? Googlade för jag blev nyfiken
    Isorfidien skrev 2007-08-23 18:32:48 följande:
    Tycker att den här sidan är bättre. www.williams-syndrom.se/
    nja, det är kromosompar 7 det handlar om då, inte 2
  • Mosaik

ååååå så ?bra? iaf att ni har fått ett svar på vad det är fatt med kromosomerna men jag kan tänka mig att det är som för oss, vi vet felet på kromosomerna men inte vad det innebär. hoppas iaf att genetikern ska hitta info som kan hjälpa er!
    tusen kramar

Svar på tråden Lilja har en mikrodeletion på kromosom nummer två!!!!