• Jarnis

Någon som vet något om Bjästa, Örnsköldsvik?

Hej,

Vi funderar på att flytta från Gävle till Örnsköldsvik. Ni som är från Ö-vik, skulle ni kunna tänka er att bo i Bjästa? Hur är det där? Finns det barnfamiljer?
    Vi har varit och tittat på ett hus i Själevad. Läget var perfekt, men vi skulle bli tvugna att lägga ner lika mycket pengar på ombyggnationer och renoveringar som huset kostar, så det är ju så klart en nackdel.
    Alla åsikter mottages tacksamt, vi behöver hjälp!
  • Svar på tråden Någon som vet något om Bjästa, Örnsköldsvik?
  • A L V

Nää, om du frågar mig så skulle jag inte vilja bo i Bjästa.
    Vet inte om jag har fördomar som lever kvar.. men det jag hört om skolan där är inget vidare. Men jag kan ha helt fel!

Vill ni bo nära centrum? Alltså i tätorten, själevad, gullänget, järved, domsjö/ gene..?

• Jeslin79

Hej! Kommer från en by inte så långt från Bjästa. Å jag säger nog som ovanstående.
    Jag skulle nog inte heller vilja bo där. Kanske oxå fördomar men...
    Satsa på nåt i övik istället.

• LinnaLi

Jag har bott i Övik förut och skulle inte flytta till Bjästa, det ligger alldeles för avsides. Då är SJälevad, Domsjö eller Bonäset bättre. Gullänget funkar bra det med =)

Saknar Övik mycket som stad iaf =)

...för evigt, för alltid...
  • Jarnis

Hmmm...ni verkar vara rätt eniga. Enda anledningen till att Bjästa har kommit på tal för oss (vi har aldrig tänkt tanken förut) är att det nu är ett hus till salu där som passar mig perfekt i stilen. Det ligger på Bjästabacken (finns på Hemnet).

Svar på tråden Någon som vet något om Bjästa, Örnsköldsvik?