• englarum2008

Hör pulsslag i vänstra örat hela tiden

Jag blir så irriterad på att höra min puls i vänstra örat hela dagarna. Har haft det så i över en veckas tid nu.

Har testat med revaxör och har tryckutjämnat emellanåt. Inget hjälper. Snart dags att gå till farbror doktorn om det inte släpper. Hör illa på det örat med. Ju mer jag anstränger mig desto högre hör jag pulsslagen.

Har hört att man kan bli lite tät i alla slemhinnor o dyl vid graviditet men inte på detta viset. Jag är gravid i v 21 om det är någon som varit med om samma sak.

Tack.

• Svar på tråden Hör pulsslag i vänstra örat hela tiden
  • Hannah74

Jag har ungefär likadant! Känns som jag har lock för öronen och då hör jag pulsen så högt att jag knappt hör vad andra säger. Hjälper om man andas genom munnen. Mina nära bara skrattar åt mej när jag säger att jag känner mej helt döv imellanåt.
    Är gravid i v13.

Men har det inte hela tiden- men det kommer och går.

Äntligen gravid!
  • Tweety74

Det hjälper inte att gå till doktorn för det har med graviditeten att göra. Man får ju mycket mera blod i kroppen och lungor och hjärta måste arbeta mycket mera. Så det är bara att stå ut. Jag hade mina pulsslag i höger öra ganska länge. Mycket mycket irriterande. Det har gått över nu, är i v 36. Så tyvärr, det är bara att stå ut......

• englarum2008

Ok då får jag väl stå ut med hjärtslagen då ;) Ska testa med att andas med munnen ett tag ;)

Tack!

Svar på tråden Hör pulsslag i vänstra örat hela tiden