• Karin1985

När ska man börja dricka hallonbladste??

Vilken vecka ska man börja dricka hallonbladste?? Och hur ofta? 1 gång om dagen kanske??

• Svar på tråden När ska man börja dricka hallonbladste??
  • LillaÄrtan

Varför ska man det?

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071023 ~
  • lia76

Det är bra att dricka när man har foglossning

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Prego75

Tja... det får man väl dricka när man vill, om man gillar det. Om man gör det för att man tror att det kan sätta igång förlossningen får man väl börja kring BF.

• lia76
    Prego75 skrev 2007-08-23 20:53:24 följande:
    Tja... det får man väl dricka när man vill, om man gillar det. Om man gör det för att man tror att det kan sätta igång förlossningen får man väl börja kring BF.
    Varför man nu ska dricka det för att sätta igång förlossningen...
    Förstår mej inte på folk som vill starta sin förlossning...
    Varför inte vänta tills barnet själv är redo att komma ut.
    Vilket oftast är så att oavsett vad man gör så väljer barnet själv när det vill komma ut.
    Det kan man inte skynda på oavsett vad man gör.
    Allt är bara typ "skrock"
  • Prego75

Ja, jag tror inte att hallonbladste hjälper, men jag vet ju att vissa tror det - därav min kommentar!

lia76 skrev 2007-08-23 20:58:30 följande:
    Varför man nu ska dricka det för att sätta igång förlossningen... Förstår mej inte på folk som vill starta sin förlossning...Varför inte vänta tills barnet själv är redo att komma ut. Vilket oftast är så att oavsett vad man gör så väljer barnet själv när det vill komma ut. Det kan man inte skynda på oavsett vad man gör.Allt är bara typ "skrock"
  • suzolina

Hallonbladste får endast användas efter vecka 35 och om man upplever att man får väldigt mycket sammandragningar så ska man genast upphöra att dricka detta te och isåfall försöka igen efter vecka 38.

så står det på www.niomånader.se

• lia76
    Prego75 skrev 2007-08-23 20:59:22 följande:
    Ja, jag tror inte att hallonbladste hjälper, men jag vet ju att vissa tror det - därav min kommentar!
    Jo förstog det
    MEn förstår ändå inte varför människor har så bråttom att få ut bebisen så de tar till knep att få ut det
  • Havsjungfrun

Hallonbladste stärker livmodern inför förlossningen och ska ge mindre eftervärkar och avslag.

• Karin1985
    Havsjungfrun skrev 2007-08-24 11:16:58 följande:
    Hallonbladste stärker livmodern inför förlossningen och ska ge mindre eftervärkar och avslag.
    Jag hoppas att det hjälper..
  • minnapinna

För mig hjälpte det inte iaf. Smakade bara skit.

Nora 15/7 -06
Svar på tråden När ska man börja dricka hallonbladste??