• Madelene81

*Jag har en liten "plopp" på ögonlocket.

Jag har en liten "plopp" på ögonlocket. Det är precis som en liten mini-knöl... Någon som vet vad det är och hur jag får bort den????

• Svar på tråden *Jag har en liten "plopp" på ögonlocket.
  • Lunar

verkar vara en vagel.- dom försvinner av sig själv.

• Sweetie

Kan va en liten fettknöl... eller vagel som det även kallas..Sålänge det inte gör ont så är det ingen större fara..

Det kan ta ett tag innan det försvinner dock..

Kramizz
    Sweetie

• Nyfiken gul

blir det en gul prick mitt i den är det garanterat en vagel..

KLÄM ALDRIG PÅ DEN!

Den försvinner av sig själv. Ibland kan den dock växa sig lite större o sen spricka..

Skulle den göra det, skölj med ljummet vatten så du får bort allt.

• Du är för liten

vagel, har man tyr försvinner dom av sig självt, är man som jag får man gå till sjukhus/vårdcentral 10ggr per år för o få recept på antibiotika salvor som tar bort dem, de kan växa till sig o göra rejält ont o även störa synen.
    Liten infektion i ögat, kan man säga. Jag har jätteproblem med det, kan ofta komma om det blåser mycket o man gå rmed vind i ögonen hela tiden. Får man dem som gör ont (som jag får) som gör så att hela ögat sväller upp (ser ut som du blitt rejält påpucklad ungefär) så måste man gå till läkare o få recept på salvor, jag brukar även gå när det gör ont när man blinkar eller tar sig runt ögat.

• Mellis71

Är det en liten vit prick så är det en "fettknöl". Kommer inte ihåg vad de kallas. Man kan ta hål på dom med en nål och få ut det vita. Det blir inget märke efter. Har gjort det på en kompis och på mig själv.

• Madelene81

Inte klämma...okej.... för sent. Pillrade på den förut....

Hade en sådan på kindbenet en gång och den skrubbade jag bort med skrubbhandsken...

Det är så irriterande....

• Du är för liten

Det jag pratade om var för övrigt när de sitter innanför ögonlocken för o förtydliga.

• Du är för liten

om de sitte rutanpå som du säger är det någ bara en fettknöl, dvs ingen infektion, då kan man ju torka ut dem med tandkräm så de bara ramlar av sedan väl, har jag hört. Och gjort själv.

• sisley

Det kan vara en molusk (stavning?) också. De kan man skrubba bort med ngt raspigt om de inte sitter för illa till.

Svar på tråden *Jag har en liten "plopp" på ögonlocket.