• Anonym

Kli i könshåret!?

alltså jag har haft skitlänge nu kli typ på kanten av de yttre blygläpparna precis där håret börjar växa, det kliar inte utan att jag börjar klia själv, typ , sätter igång kliandet, och då jävlar kliar det på som FAN och blir alldeles rött och irriterat, är det en sjukdom?? herpes, svamp whatever`?``???

vad kan detta vara???

• Svar på tråden Kli i könshåret!?
  • korven72

Du får nog boka en tid hos gyn =)

• Anonym

Skulle tippa på svamp. Testa  pevaryl några dagar.

• Anonym

nej nej,. inte flatlöss???? de borde man väl se? jag rakar ju mig hur fan ska de överleva?

• Anonym (~*~)

Säkerligen en kombination av irriterad hud och svamp... prova Pevaryl eller Carnesten tre dagar, sen låta området vila o se om det blir bättre.
    Glöm inte att tvål i underlivet är AJA BAJA!

• Anonym

du skrev kli i könshåret... så hur ska man uppfatta det..
    '

men det kan ju vara så enkelt att det är därför det kliar med...

• Anonym (Kliet..!)

Skulle presic säga att de inte kan vara flatlöss.. för jag har samma som du TS .. men borde dom inte se de unden en Gynundersökning om det e svamp..?

• Anonym

för att du rakar menar ja..

• Anonym (~*~)
    Anonym (Kliet..!) skrev 2007-08-23 21:59:15 följande:
    Skulle presic säga att de inte kan vara flatlöss.. för jag har samma som du TS .. men borde dom inte se de unden en Gynundersökning om det e svamp..?
    Inte alltid de ser det... ofta behövs det göras en svampodling
  • Anonym (Kliet..!)
    Anonym (~*~) skrev 2007-08-23 22:00:10 följande:
    Inte alltid de ser det... ofta behövs det göras en svampodling
    Okej.. kanske jag me borde testa pevaryl då.. :)
    MAn har la rätt lätt för att få svamp?
  • Anonym (~*~)
    Anonym (Kliet..!) skrev 2007-08-23 22:01:37 följande:
    Okej.. kanske jag me borde testa pevaryl då.. :) MAn har la rätt lätt för att få svamp?
    Det är väldigt individuellt... men prova.
    Tycker iofs att det är bättre att gå till en bm o göra en odling först om man inte är helt säker. Kan faktiskt vara annat oxå
  • Anonym (klådan)

Kan bero på rakningen med, själv hade jag problem med klåda ibland när håret växer ut och när det vuxit lite längre.
    prova med alcho gel efter du rakat dig. jag använder det å har inte haft klåda efter det.
    sen kan de ju vara så att du är allergisk mot tvål eller tvättmedel du använder .
    Är ju känsligt där nere.

Svar på tråden Kli i könshåret!?