• Majras

Hunden skäller som en tok när husse är borta

Vår hund skäller nästan aldrig när husse är hemma, förutom om det plingar på dörren. Men när han är borta så skäller hon för minsta lilla ljud i trappen eller ute. Man blir ju lite orolig för vad grannarna ska tycka, eftersom det är på kvällarna och nätterna hon skäller. Tips på vad man kan göra för att hon inte ska skälla när husse är borta?

• Svar på tråden Hunden skäller som en tok när husse är borta
  • sordin

det finns ju ett  skall halsband som sprejar citron doft på under nosen när de skäller provat det ?

Lev i nuet och njut av det.
  • Pirog

PROVA INTE HALSBANDET. Vet om folk vars hundar fått en chock av duschen. Jag föreslår att ni tränar bort skallet. Lär hunden först att skälla på kommado(om den inte redan kan det) Sen lär ni den tyst. hojta inte och gör en stor grej när den skäller, för då trissas allt bara upp och den blir uppjagad och skäller mer.

• Lokesmamma

Har samma problem här. Sambon e borta hela veckor i jobb o då vaktar hunden betydligt mer än vanligt för minsta lilla ljud. Kan tillägga att vi bor i ett höghus på första våning så allt hörs. Jag har bara sagt tyst när han skäller o morrar. Och det har hjälpt. Det händer inte alls lika ofta längre.

• Dag o natt

Ledarproblem är min gissning. Din man är ledare och när han är borta så känner hon ansvar att vakta er. Jobba med hunden Du och observera vad din man gör som du brister i.

Svar på tråden Hunden skäller som en tok när husse är borta