• dbgirl

Bästa skötväskan med "kylfack"?

Jag har sen tidigare en urusel skötväska från BRIO som jag aldrig varit nöjd med. Med mitt första barn använde jag en ryggsäck istället som funkade bra.
    Nu när tvåan kommit så har ju utvecklingen gått framåt och jag vill köpa en ny bra skötväska. Jag har sett attd et finns med "kylfack" och det måste ju vara bra när man ska ha med vatten, yoghurt oc liknande.
    Någon som har ett tips på en bra och gärna snygg skötväska?

• Svar på tråden Bästa skötväskan med "kylfack"?
  • thes0fie

Jag har en Ryco (tror jag den heter) som är jättebra, köpt på barnens hus. Med kylfack på sidan, skötunderlägg, och en typ "termos" som man kan sätta nappflaskor med välling i så de håller värmen. :)

• augusti06

Jag har också en skötväska från Brio (2007) men den använder jag inte köpte en ny skötväska på stadium för 300 kr finns bara i svart och grått man får med en "underlägg" med väskan som är jätte bra det vi fick med Brio väskan var för halt så vi vågade aldrig använda det. Är det inte bättre att du har en liten kylväska under vagnen istället, jag tror att det blir för tung för handtaget om du har för mycket i skötväskan.

• dbgirl

Tack för tipsen ska kolla på den där Ryco! Men inte visste jag attd et finns skötväskor på Stadium??

• Emmec

GR8X har jag, tycker den är toppen för att den har skötbädden inbygd och fack, inte bara ett stort djup som man lägger ner allt i om du förstår. Den har även kyl/värme väska som går att ta av och sätta på på sidan.

www.iob-butiken.se/shop/

Klicka på bilden så ser du den utfälld, man ser inte kylgrejen, men den är nappflaskeformad och knäpps på på sidan.

• dbgirl

Ja, GR8X såg ju helt klart intressant ut, men en sak bara... Det där med att skötbädden är i själva väskan och att man måste vika upp allt, är det verkligen bra? Eller det kanske är det som ÄR bra?

• alexaGBG
    dbgirl skrev 2007-08-27 08:50:02 följande:
    Ja, GR8X såg ju helt klart intressant ut, men en sak bara... Det där med att skötbädden är i själva väskan och att man måste vika upp allt, är det verkligen bra? Eller det kanske är det som ÄR bra?
    Personligen tycker jag att det bästa är en lös skötbädd eftersomman inte alltid har jätte gott om plats. Ibland kanske man "smyger ner" underlägget under rumpan i vagnen medans barnet nästan sover om man är på promenad eller på stan. Av den anledningen tycker jag inte heller att skötunderlägget skall vara för stort. Hela bebisen behöver definitivt inte få plats..
  • diadem

Jag är väldigt nöjd med min. Nu har jag ju inte börjat använda den men det verkar då vara väldigt bra. Den har ett kylfack på sidan. En lös skötbädd, en påse i nått plastmaterial för använd blöja om man inte hittar ett bra ställe just för tillfället att slänga den. Insidan av väskan är plastad och det finns miljontals fack stora som små. De har ju kanske inte lagt ner så enormt mycket tid på design men den duger bra, helt vanlig svart väska. Finns även två olika sätt att sätta den på vagnen beroende på vad som passar ens vagn bäst. Det är babytravels skötväska och jag tror att den kostade 395. Jag köpte min i briobutiken men jag tror att även babyproffsen säljer babytravel.

• Pernilla3

Har en akta graco skötväska med ett kylfack på sidan...den är sportig och snygg och dessutom ett bra pris 295 kr =)

Svar på tråden Bästa skötväskan med "kylfack"?