• Piff och Puff

    Suprefact vid IVF?

    Hej, jag undrar om det är någon som använt Suprefact vid IVF behandling och vilka biverkningar ni fått i så fall. Suprefact är alltså sprutor och inte nässpray.

  • Svar på tråden Suprefact vid IVF?
  • Stoppsladd

    jag ska använda det, och har allså inte börjat ännu så jag kan inte svara på frågan -än.
    Tyckte mest det såg ledsamt ut när ingen svarat, för nog måste det finnas fler här som tar spurefact?

    Jag fick av läkaren veta att man tar suprefact så kort tid att man inte hinner märka några biverkningar (till skillnad från om man sprayar tydligen). Om det är hela sanningen vet jag inte.

  • Vujka

    Hej tjejer!

    Jag har använt Suprefact sprutor för att nedreglera. Har inte känt några biverkningar alls, det jag tyckte var jobbigt var själva stickandet, annars har det gått hur bra som helst.

    Har använt Suprefact under 2 ivf, varje gång i ca två veckor.
    Vad jag har förstått så är det inte alls så vanligt att folk sprutar Suprefact, jag ställde samma fråga här på forumet för länge sen men fick bara ett svar.

    Hur som helst så hoppas jag att det går bra för er och önskar er lycka till!

  • Piff och Puff

    Hej Vujka,

    Tack för ditt svar. Nej, det verkar inte så vanligt att ta sprutor istället för nässprayen. Kommer du eventuellt ihåg vilken styrka och dos du hade?

  • Piff och Puff

    Stoppsladd, när ska du börja? Jag börjar i nästa vecka.

  • snozzie

    Äntligen någon med detta, jag ahr i dagar funderat på varför man använder suprefact???? vad är det till för, pga vilken anledning använder man dessa sprutor, kan någon svara på det????

    Suprefact läste jag på nätet om, och det använder typ män för prostatan....men vad anvämder tjejer/kvinnor det för?

  • LillaAnna72

    Jag kommer också nedregleras med surefact. Startar den 12 september. Har också hört att biverkningarna är ytterst små... eller få ska det ju vara!

    Snozzie: Ingen aning, men vet att det är för att nedregleras, det kanske är en "medicin" som kan användas till flera grejer...?!

  • snozzie

    hehhe det blir så när kvällen närmar sig, jag brukar balnda ihop vissa bokstäver som typ so här, eller=elelr, gå blir hå hehhe ser inte bokstäverna på tangentbordet när jag blir trött

Svar på tråden Suprefact vid IVF?