• Perry the Platypus

Inte välling så vad?

Välling är ju ett svenskt (nordiskt?) påfund. Vad äter/dricker era utlandsbebisar istället på morgonen/kvällen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-24 14:40:52:
    Jag vill understryka att jag bara är intresserad av vad bebisar som BOR I UTLANDET får istället för välling.

• Svar på tråden Inte välling så vad?
  • Elli47

Min äldste son var en utlandsbebis och åt gröt istället...

• bizzy

här i spanien är det typ mjuk müsli-gegga som gäller ;)

• Rutiga Rutan

Här i England har jag gett varm mjölk istället. Speciell pulver-mjölk som blandas med vatten upp till 2 år - sedan vanlig komjölk.

• jsmfb

I en tidigare tråd om detta var det en del mammor som bor i Sverige som påpekade att de inte gav välling utan gröt. Jag har köpt med mig svensk gröt mest för att det är stora förpackningar, här är det under 200g i en förpackning och dessutom är det mesta sockrat. Eftersom jag bor på Irland har jag i princip samma sortiment som Rutiga Rutan, när jag trappar ner på amningen blir det growing up milk.

• Mallemus

Våra barn har alltid vägrat välling så vi kör med gröt. Lilltjejen har desutom vägrat pulvergröt så hon har varit ett lyxbarn och ätit gröt på burk enbart!!! Nu är hon 1 år och får istället ibalnd havregrynsgröt.

• SvEllinida

Vi kör med vanlig mjölk el speciell barnmjölk (dvs x-tra vitamin berikade )när vi är i Grekland. Välling brukar vi försöka ta med oss så han kan få ibland på resor och när man ska bort är det ju smidigt.

• ärtan72

Det finns välling i Frankrike och heter Bledine. Sen finns det berikad mjölk också.

• Tuntalisa

Mjölkersättning helt enkelt. Det ger vi fortfarande pa kvällen innan sängdax. Vi ger även ett mal gröt om dagen. Här finns ett slags pulver (finns i vete, ris, havre etc) som man kan lägga till i mjölken sa da blir det ju nästan välling, eller hur?

Svar på tråden Inte välling så vad?