• Sexymala

Transcom

Urk vad de terrar min mobil!!

De ringer stup i ett, och jag svarar inte... svarade en gång i början av sommaren (men hade inte tid att prata), nu ringer de jämt.

Tänker inte svara, för visst är det bara försäljare?

Numret till det där nix eller vad det heter, har någon det?
    Hjälper det om man anmäler sig nu, när de redan har mitt nummer, transcom alltså...

• Svar på tråden Transcom
  • TingTing

Transcom ar ett foretag som far uppdrag fran andra foretag, tex comviq, dhl, tele2. De bedriver kundtjanst, alltsa folk ringer till dem om de har problem. Konstigt att de skulle ringa dig... fast de kanske har en avdelning som ar forsaljning? Vet inte.. NIX tar ett antal manader innan det kommer upp i alla register att du har nixat ditt nummer. Ibland sa ringer folk anda, for numret syns pa deras datorer aven om du har NIXat det. (jobbade som telefonforsaljare i en manad )

• SweetPearl

Jobba på Transcom i Norrköping för ett år sen. Jag "sålde" då el åt E-on, men det är inte bara E-on som har telefonförsäljare på Transcom. Utan det har även Viasat, tele2(tror jag) och sen hade de massa andra företag som de sålde åt.

Alltså Transcom är ett företag där telefonförsäljare jobbar och de företag som vill sälja produkter via telefon anlitar då Transcom. Det kan jämföras med bemanningsföretag.

Här har du Nix hemsida: http://www.nix.nu/

Svar på tråden Transcom