• Mammatilltretroll

Bebisbajs som plötsligt börjar lukta starkt och surt

Ja, med risk för att göra äckelmagade personer illamående måste jag fråga..

Juni (9 månader) har senaste dagarna pruttat fruktansvärda stinkpruttar. Varje gång är jag övertygad om att hon Måste ha bajsat för det luktar så starkt..
    Och när hon bajsar luktar det så illa att storasyster Meja 2,5 år hulkar!!
    Det luktar liksom syrligt och väldigt starkt.

Mjölkallergi tror jag inte på eftersom hon knappt fått i sig någon mjölk (bara någon gång när jag steke pannkaka i mjölk..)
    Hon helammas i princip forrtfarande, men smakar på mycket mat även om hon inte äter några större mängder...

Varför börjar hennes bajs plötsligt stinka så illa och hon pruttar så mycket?
    Kan det bli så när det är tänder på väg?

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Bebisbajs som plötsligt börjar lukta starkt och surt
  • Emma och Majas mamma

Japp, jag tycker det har ett samband i alla fall. En del hävdar ju bestämt motsatsen, men jag har sett det hos båda mina tjejer. Vet inte om det kan ha att göra med att barnen får mer saliv i munnen när tänderna ska spricka igenom och det får magen ur balans? Men visst.. det lukar APA och konsistensen är inte rolig..

• våren 07

Hej, tror även att det kan ha att göra med sommarvärmen. Min lill kille är lite lustig i magen i mellan åt. Luktar apa och verkar nästan fräta.

• GoldMD

nämen dra åt skogen
    våran dotter är 5 månader och började få gaddar på sin 5 månaders dag (att dom började komma upp) och hennes bajs har också luktat skunk från dagarna därifkring! Kan det ha med saken att göra?? vi ger henne smakisar så jag var ju hel säker på att det var därifrån..men kanske tänderna kan spöka med magen?!

roligt att höra hur andra har det

♥Mamma till underbara Angelica♥
  • TvåTrollsMamma

Nu när jag läser det här så var sonens bajs exakt sådär, så fick han tänder runt 5½ månad sen har det inte luktat så där surt. För nu när vi börjat med smakisar 6½ månad trodde jag det skulle bli värre men det luktar inte som det har gjort.

• svensdotter

sen vår dotter blev 6 mån (e nu 8) har hennes bajs luktat...ja jag vet inte vad..men värre doft e det o det e faen inte nice...
    ammas inte äter välling/gröt/purre/frukt

Svar på tråden Bebisbajs som plötsligt börjar lukta starkt och surt