• Lotten73

vad brukar era 1,2 åringar äta till frukost?

Min lilla tjej har för det mesta ätit gröt en stor portion till frukost men nu har hon tröttnat på den.
    Undrar om det är tillräckligt att ge henne en tallrik med yougarth eller så?
    Hon har inte börjat äta bröd riktigt än men det kan man ju testa sen.
    Vad ger ni era små till frukost?

• Svar på tråden vad brukar era 1,2 åringar äta till frukost?
  • sulinajo

Gröt, men han börjar med tröttna på det. Har himla svårt att komma på ett alternativ. Men yougurt låter ju bra!

• Freiya

du kan ju lägga flingor i yoghurten. det finns tex kalaspuffar nu som är helt osötade, bara puffat vete.
    annars e ju yoghurt med lite frukt och en macka nog en bra frukost!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • sockenos

Youghurt, Kräm & Mjölk, Cornflakes och Mjölk, eller fil. En sönrgås till.

• Mickan 81

jag har gett fil ibland med sylt eller frukt eller cornflakes som jag krossar lite lätt. vad äter hon för gröt? om det är köpgröt så testa och gör egen havregrynsgröt eller managryn eller tomtegröt.

• Dalwhinnie

Vår tjej, 19 månader äter alltid en full flaska fullkornsvälling på morronen, hon är rätt nöjd med bara det. Men jag brukar försöka få i henne något mer, typ en youghurt, lite flingor. Mosat kokt ägg med lite smör i är en favorit också! Det brukar bli "helgfrukost"

• Camilla D

Min son på 17 mån. äter en flaska välling och en ostsmörgås med en liten flaska mjölk till.

• Pie de limon

12 manader ater 1-2 mackor med ost eller leverpastej. Vill helst ha vatten till men kan trugas att dricka lite nyponsoppa eller valling i glas. Tycker inte om yoghurt men fil ar gott. Havrepuffar ar ocksa goda.

• Saliro

min dotter är 18 månader hon äter

1 fil+flingor och en smörgås med pålägg
    2gröt med äppelmos eller nån anann frukt på med mjölk
    3 yogurth med  nån slags flingor på och en smörgås

hoppas mellan dessa anletnativ funkar bra för min dotter

• Theina

Vi har börjat med köpt smaksatt barngröt. Det tycker 2 åringen mycket om.

/Sanna

• MARIA99

Mira 13 mån dricker en flaska välling & ibland en macka efter.Polar bröd är hennes favvo

• Linda365

Eddy äter 2 dl fullkornsvälling,en liten smörgås och någon liten frukt.

Svar på tråden vad brukar era 1,2 åringar äta till frukost?