• AreYouIn

Ska Köpa Chrysler Idag(Behöver snabba svar)

Familjen ska köpa bil idag men har fått lite kalla fötter på grund av min Far. Så här ligger det till, Jag har varit och tittat på en Chrysler grand voyager-02 och den verkar vara i tipp topp skick. Det är det nya modellen och den är fullutrustad. Men i sista sekund ringde jag min allsmäktige Far och han skrek rakt ut att inte köpa ski**n. Han sa att det var en bil som tiggde om service typ varje dag och att den gick sönder titt som tätt(speciellt växellådan). Har försökt kolla runt lite på nätet men kan inte hitta någon bra info om just det. Då det finns en hel del familjeproffs på den här sidan enligt min sambo (Heli77) så är det säkert någon som har erfarenhet av just Voyager. Tack på förhand.

AreYouIn.....

• Svar på tråden Ska Köpa Chrysler Idag(Behöver snabba svar)
  • misssecret

Inte Voyager men stratus. Reservdelarna är väldigt dyra även försäkringen på bilen. Drar mycket bensin. Vi hade en stratus men hade itne råd att ha kvar den!! Annars tror jag inte den är sämre än andra bilar.

• idaflisan

vi har en Chrysler grand voyager,ångrar oss så fick byta kyl strax över 5000kr,växellådan krånglar mm mm dyr försäkring dyr skatt vi kan haft otur men även två andra par jag känner har ångrat sig bittert

• Nicke

Jag har hört att de bilarna är dyra i drift.
    Vi hade funderingar på en sån men har övergett de tankarna och ska kolla på andra 7 sitsiga bilar.

• K J N

Allmänt usel med dålig detaljkvalité, passning och finish.

Dyr att köpa, köra, äga och dessutom ett riktigt miljösvin.

Saknar rostskydd liksom de flesta amerikanska bilar och blir snabbt skabbig om ingen sköter om den ordentligt, vilket sällan ägare av dessa bilar gör.

Obekväma säten och skramlig, knirrande och knakande inredning på grund av sammansättningskvalitén och materialvalen.

Automatlådorna har dålig livslängd och kan gå sönder precis när som helst, dessutom är de svindyra att byta/laga.

Vissa motorer har haft problem med topplock som slår sig och börjar läcka in vatten i motorn.

Måste man ha en amerikansk bil för 8-9 åkanden så föreslår jag istället en Chevrolet Suburban med dieselmotor.

• häxvrål

Jag var jättenöjd med vår Chrysler. Visst den drar massa bensin, och den är säkert dyr att reparera om den går sönder, men det gjorde aldrig vår. Jag tyckte att den var superskön att köra, och jättepraktisk i och med att man kan stuva om sätena lite som man vill. Största nackdelen var att den var rätt bullrig i och med att det inte är en "stängd" bagagelucka, så allt som ligger därbak skramlar omkring och låter.

Nu sålde vi den då vi inte har behov av en så stor bil längre, men jag saknar den...

• violis

Har haft 2 Chrysler varit supernöjda med dem..inget krångel,underbara att köra ,smidiga på alla sätt saknar dem fortfarande!

• Skogsflickan

Hej! Jag håller med din far ang.Chrysler Voyager....Vi har en vän som köpte en sådan...Först pajade växellådan (tydligen vanligt med de bilarna) sen efter 2 mån pajade topplocket i ngn motor...Skulle gå på 27000 att laga.....Snygga bilar men dyra att laga..Sedan är det så att vissa av de kan man inte ens byta glödlampa på själv utan måste lämna in den för det.....

Lycka till

• Diddlmuffin

Köp en Opel Zafira istället. Också sjusitsig och jättebra. Vi har just köpt en (biogasvarianten) och är jättenöjda. Den är varken dyr i drift eller försäkring.

• Helena78

Försök hitta en annan bil, ofta kan det vara bra priser på dom men det är av en anledning. Bilarna har ganska stora problem med elektroniken (kan bli kostsamt).

• övergiven pappa

köp en cheva van ist, billig i inköp , går sällan sönder o e billig i försäkring o skatt!

• mollanbollan82

måste bara få tillägga. vi har en chrysler voyager, inte den stora modellen och inte heller den stora motorn utan en manuell 2.4. toppenbil, vi kör den på litern, blandad körning. under långkörning kör vi den under litern så så dyr är den inte. o försäkringen är nog inte dyrare än någon annan och skatten var 300 kr dyrare på den än på vår volvo v40 som vi hade innan.
    var bara tvungen att lägga till lite positivt.

Svar på tråden Ska Köpa Chrysler Idag(Behöver snabba svar)