• Maura

Hur känns det när livmodern växer (tidigt, tidigt)

Hejsan,

är på ruvardag 7 och det gör ont både i magen och svanken. Det drar, stramar och sticker i magen (nästan lite kramp) medan svanken är jätteöm. Känns precis som när jag skall ha mens.

Så här har det inte varit på mina två tidigare IVF (då jag testade -). Nu känns det som sagt som om mensen skulle komma när som helst medan jag i de två andra fallen inte alls upplevt samma sak. Tvärtom har det tagit över en vecka efter neg. test och efter jag slutat med proggisar innan mensen kommit.

Inser att jag säkert griper efter halmstrån, men snälla ni kan det vara livmoderns som växer? HUR känns det?

Jätte, jättetacksam för svar.

• Svar på tråden Hur känns det när livmodern växer (tidigt, tidigt)
  • triss79

Låter som om du skulle kunna vara gravid Grattis!

• Maura

Åh.. menar du det!! Jag vågar inte ens hoppas, kan det verkligen kännas så här. Det stramar liksom ut över äggstockarna också. Jag vill så gärna.

• triss79

Det brukar kännas som lite lätt mensvärk. Man tror att mensen ska komma när som. Brukar vara i ett par veckor.
    Har ni försökt länge??

• yn72

jag känner att det sticker i min mage med. Jag har BIM idag eller +/- någon dag. Jag kan inte komma ihåg att det sticker imagen innan mens... *håller tummarna*

• Maura

ja Gud vi har försökt huuur länge som helst. Jag har gått igenom 2 hela IVF och 4 avbrutna försök och fick nu tillbaka ägg för exakt en vecka sedan. Tack alla snälla tjejer som svarar. Behöver höra att detta är normalt och att jag inte håller på att få mens. Kramar Maura

• mimaer

Jag tyckte faktiskt också att det stramade tidigt i graviditeten och så var det precis som att det kliade i skinnet..

Hoppas innerligt för din skull att du är gravid.. Har du inte testat igen??

• allaminaliv

Det stramade i högra sidan av magen / ryggen så jag satt och motverkade det åt andra hållet i stolen. Sedan svällde min mage på en gång.

Sedan kunde jag inte ligga på rygg för det kändes en konstig känsla i ryggen.

Inga ömma tuttar och nattkisseriet började natten till testdagen...

• molly 81

Hade samma symptom som du och räknade kallt med att mensen skulle komma. Dagen innan bim fick jag bruna flytningar och räknade kallt med att det var mina spottnings som kom, testade dagen efter för att veta att jag inte var gravid, men vilken överraskning vi fick då, ett starkt plus!

Lycka till nu=)

M

• Maura

Tack snälla söta, tänk så många fina människor det finns Massor med kramar Maura

• mimaer

När är det dags för test?? Du kan väl hålla oss uppdaterade och jag håller tummen för att du skall få ett +..
    Kram /M

Svar på tråden Hur känns det när livmodern växer (tidigt, tidigt)