• Mitt hjärta är hemma

Skötbädd som passar till Sniglar skötbord!?

Hej!
    Vet någon var man kan hitta en skötbädd som passar till Ikeas skötbord Sniglar? Deras egen skötbädd tycker jag _inte_ passar särskilt bra (den är 36x62 enl hemsidan) och skötbordsytan är c:a 51x70.

Alternativt var man kan hitta skumplast på rulle så att man kan sy ett själv, verkar dock vara väldigt svårt att få tag på skumgummi i metervara.

• Svar på tråden Skötbädd som passar till Sniglar skötbord!?
  • Dora

Konstigt, jag har sniglar skötbord med tillhörande skötbädd och den passar perfekt. Har provat en annan, tror den var från jysk men den var för stor.

• Mitt hjärta är hemma

Vi har säkert olika önskemål om hur den skall vara. Jag vill ha större skötyta än vad som blir med deras skötbädd, deras skötbädd tar ju bort yta från kanterna, om du förstår hur jag menar. Jag vill ha en där skötytan är nästan lika stor på skötbädden som på skötbordet.

• hella82

jag bor i luleå och här finns det iallafall skumgummi/skumplast på metervara i tygbutikerna.

• hella82

åhlens brukar ju ha det mesta annars, de kanske har skumplast på metervara.

• Lisamatilda

är också mycket nyfiken på detta. De stora skötbäddar som man brukar köpa i babyaffärer passar inte de?

Trevlig helg
    Lm

• Mitt hjärta är hemma

Har redan ringt till några stora tygaffärer här i Sthlm. De har inte skumplast på metervara, inte några jag har fått tag på. Åhléns har inte.

• Dora
    Lisamatilda skrev 2007-08-24 17:19:20 följande:
    är också mycket nyfiken på detta. De stora skötbäddar som man brukar köpa i babyaffärer passar inte de?Trevlig helgLm
    Den jag köpte var ett par centimeter för bred. Fast jag gillar IKEAs mer eftersom den har en kant vid huvet. De andra har inte det vilket resulterar i att ungen bankar huvet i träkanten när den sprattlar omkring på skötbordet.
  • Dora

Skumgummi skulle jag nog kunna tänka mig att tex k-rauta eller liknande har.

• Mitt hjärta är hemma

hm, k-rauta och sådana affärer har jag inte tänkt på. Ska jag kolla upp.

Svar på tråden Skötbädd som passar till Sniglar skötbord!?