• Flindran

Smärta efter kejsarsnitt, hur länge?

Jag fick barn 1:a augusti, det blev akut kejsarsnitt pga dåligt värkarbete, på BB fick jag en infektion i livmodern och hade väldiga smärtor, fick antibiotika på BB och åt även det när jag kom hem i 10 dagar.
    Nu mår jag betydligt bättre, men jag har fortfarande smärta inne i magen under operationssåret så att säga, såret ser fint ut och är läkt, har även smärta i vänster ljumske, det känns nästan lite avdomnat där och i vissa lägen tex när jag reser mig hastigt hugger det till i ljumsken nästan som en kniv.
    Det syns ingenting, ingen svullnad eller så.
    Är det normalt att känna såhär, jag ska på efterkontroll på MVC den 11 september, ska jag vänta tills dess med att ta upp det eller ska man vända sig nånstans? I så fall vart?

• Svar på tråden Smärta efter kejsarsnitt, hur länge?
  • miab80

Jag hade ont länge med... Fick kontakta kvinnokliniken där läkaren sa att jag hade blödningar på bukhinnan. Gick över efter ett par dagar . Hör av dig till din bm!

• hotten

jag har fortfarande jätte ont ibland tex vid mens å kan inte resa mig upp ur sängen på normalt sätt utan typ hasa mig ner, kan inte städa eller göra nästan nått alls vid mens tex..
    å det är snart 8 ÅR sedan kejsarsnittet gjordes...
    första 4 åren var hemska sen vart det som sagt bättre.. dvs inget jag känner av dagligen.
    jag har å haft helatiden bara på ena sidan presic som du beskriver, förmodligen sammanväxningar innuti, ganska vanligt tyvärr vet flera som känner av detta under så många år.. man kan naturligtvis öppna på nytt vet de som gjort kejsarsnitt igen med andra barnet å blivit bra då de skärt upp allt, men åandra sidan kan det blir värre oxå!

• Starkast

Jag har kronisk smärta efter mitt kejsarsnitt för 3år sen. Är sjukpensionär50%/sjukskriven50% pga detta.

• Flindran

Men gud, 8 år!!!
    Inget jag ville höra direkt......alla mina farhågor beträffande kejsarsnitt har besannats än så länge tyvärr,.

• hannamiller

Jag har halv ont..
    Hur man nu säger..
    Har ont när man trycker på magen. Plus det går inte att klia på magen för jag känner inget..
    Men det går väl över..

Men annars är det väl bra.. o hoppas på att allt ska bli nästa normalt igen..

• Bubbibalubbi

Jag hade bara ont ett halvt dygn. Och sedan i ungefär en vecka om jag försökte sätta mig upp i sängen.
    Du kanske ska ringa sjukvårdsupplysningen i alla fall?

• Pess

Jag blev snittad 20 juni....Har inte ont ett smack längre sedan några veckor...Innan dess kunde jag känna av litegrann när jag reste och lade mig i sängen...

• Flindran

hannamiller: jag har åxo int när jag trycker, plus att det i ljumsken är domnat....hur länge sen var det du snittades?

• AnnicaS

Jag hade inte heller ont så länge efteråt, kanske 10-14 dgr. Men det som känns jobbigt nu är att känseln inte har kommit tillbaka, det kliar på magen men jag kan inte känna när jag kliar mig. Fick ingen information om att det kunde bli så. Är det någon som vet om känseln någonsin kommer tillbaka? Jag snittades i december -06.

• hannamiller

1 juni.
    Man blir ju lite orolig nu. hmm.
    Kanske ska ta upp det med läkaren nästa vecka..
    Det är ju så svårt att klia när man inte känner något..

Flindran skrev 2007-08-24 18:53:50 följande:
    hannamiller: jag har åxo int när jag trycker, plus att det i ljumsken är domnat....hur länge sen var det du snittades?
Svar på tråden Smärta efter kejsarsnitt, hur länge?