• Anonym

hjälp! vill sluta snusa!!!

Hej

Skulle vilja veta hur alla ni som kan sträcka lite extra på er lyckades att sluta snusa??

Undrar även om det är någon eller några som har lust att starta en tråd där vi snusare peppar varandra att sluta?

Vill verkligen sluta nu är trött på att vara beroende!

• Svar på tråden hjälp! vill sluta snusa!!!
  • Anonym

be att få läkemedlet CHAMPIX utskrivet av din husläkare. känner många snusare och rökare som slutat mha det. lycka till!

• LillaMia

Snusade i 2 år och slutade "bara sådär" och höll uppe helt i 6 mån. Sedan så fick jag väldigt jobbiga situationer privat och föll tillbaka då jag behövde ngt som lugnade ner mig. Nu vill jag sluta igen, är inte lika motiverad som första gången så tycker det e skitsvårt nu. Försöker hålla mig på ca 4 st om dagen (en dosa snusade jag lätt upp om dagen förr, men ibland vid fest och så fuskar jag och snusar mer. Behöver verkligen lite peppning!! Bra tråd TS!! //Maria

• ConcreteAngel

Jag skulle oxå vilja sluta... jag har slutat när jag plussat men börjat igen efter mina mf.... sååå dåligt av mig men min motivation försvinner.... men jag vill sluta då jag är trött på att inte bli gravid... måste göra det jag kan ju.... funderar på onico??? testade det förrut men humöret är det mest knäckande...

• LillaMia

Jag testade Onico, och visst det är bra för behövet att ha ngt under läppen. Men efter ett par dosor så tyckte jag att det Onicon smakade disktrasa (trots att jag testat alla smaker). Jag tror att allt sitter i huvudet. Vill man så kan man. Rökplåster funkade heller inte på mig. Testat, men det sved bara

• Anonym (do)

kolla på slutasnusa.com

där finns oxå ett forum
    typ med egengjorda snusar
    ty p med ingefära pepparot .. motot .. jups bäst att du läser själv

• nenny

(TS)Har bestämt att jag ska sluta snusa nästa vecka efter min tenta ( går ssk prog)som är krånglig å svår, annars är det lätt att jag trillar dit med engång. Men tänkte börja trappa ner iaf....

• Severin 76

Jag snusade i femton år, sen började jag ett nytt jobb och då snusade jag så mycket pga nervositet, ny miljö etc så jag fick blödningar i munnen samt att halsen fick stora sår. Hade två portionssnus i munnen hela det vakna dygnet. Efter det så fick jag en sån enorm avsmak för snus samt varför skall jag lägga 30:- per dag på den skiten!! Slutade tvärt för tre år sedan... Köpte nikotin plåster samt nikition tuggummi... använde det i två månader sen så var jag helt fri... och det är hur skönt som helst utan beroendet...

• nenny

Tack! Hur mkt snusar ni per dag? Jag snusar ungefär en halvdosa per dag beroende på vad jag gör. Känns som att jag alltid har en prilla under läppen. När ska ni sluta och hur?

• LillaMia

Nu snusar jag kanske 6 om dagen, men försöker som sagt hålla mig nere på 4. Men när jag går ut och så, så snusar jag destu mer. Snusar mini-snus för jag tänkte att jag avänjer mig ngt då. Vill sluta, men har verkligen ingen kraft eller lust att göra det. Känns ganska värdelöst =(

• ConcreteAngel

Jag tror jag snusar nästan en halv dosa om dagen... jag skulle behöva banta oxå men vet inte om jag klarar båda samtidigt... he he he... snuset ska bort i alla fall.... lycka till ni som bestämt er... jag ska nog bestämma ett datum...

LillaMia skrev 2007-08-25 14:44:10 följande:
    Nu snusar jag kanske 6 om dagen, men försöker som sagt hålla mig nere på 4. Men när jag går ut och så, så snusar jag destu mer. Snusar mini-snus för jag tänkte att jag avänjer mig ngt då. Vill sluta, men har verkligen ingen kraft eller lust att göra det. Känns ganska värdelöst =(
    Bra jobbat... kanske skulle man klara 4 om dagen men jag har en inne nästan hela tiden... hur lägger du upp det????
  • Anonym (fulatänder)

Mina tänder var läskigt gula - bestämde mig för att bleka dem och fick då stark motivation att sluta snusa. Så nu har jag ett vitare leende och är fri från snusberoendet. Andra laster har jag - men det är en annan historia...

• Anonym

när ja skulle sluta snusa tog ja nicorette inhalator, fungera super... Sennär du bara använder inhalatorn, trappar du ner. Till sist glömmer du bort den med och en dag står du där helt snusfri, så var det för mig. Kan absolut rekomendera inhalator för både snusare o rökare

• Millis1981

Rekomenderar boken "äntligen icke-rökare" av Allen Carr, funkar lika bra på snusare. Ca 39 kronor i pocket.
    Den är guld värd!

• Anonym (Vill oxå)

Jag vill också kunna sluta snusa. Jag lyckades när jag väntade dottern. Tog inte en enda snus. Slutade dagen före jag plussade. Men efter att jag ammat klart kom suget tillbaka och det var lugnast att snusa eftersom jag hade lite problem med vissa släktingar och klarade det inte. Dum anledning jag vet. Har försökt sluta i ett år nu men det går inte. Men NU ska jag sluta. Jag snusar visserligen inte lika mycket som förr. Snusade en dosa om dagen, ibland mer. Men nu räcker den nästan en vecka. Har tänkt att jag ska sluta efter den här. Det är 2 snusar kvar! Jag ska klara det! (Och det jag egentligen inte vill erkänna är att jag är gravid.. Fått blödningar varje gång jag slutat helt nu så jag inbillar mig att de e därför. Jag VET att det är fel!!) Kan någon peppa mig lite?

• nenny

Lycka till! Ge dig tusan på att klara det så gör du det! Jag tänker klara det denna gången och det är förgott! =)

Anonym (Vill oxå) skrev 2007-08-26 14:43:13 följande:

Jag vill också kunna sluta snusa. Jag lyckades när jag väntade dottern. Tog inte en enda snus. Slutade dagen före jag plussade. Men efter att jag ammat klart kom suget tillbaka och det var lugnast att snusa eftersom jag hade lite problem med vissa släktingar och klarade det inte. Dum anledning jag vet. Har försökt sluta i ett år nu men det går inte. Men NU ska jag sluta. Jag snusar visserligen inte lika mycket som förr. Snusade en dosa om dagen, ibland mer. Men nu räcker den nästan en vecka. Har tänkt att jag ska sluta efter den här. Det är 2 snusar kvar! Jag ska klara det! (Och det jag egentligen inte vill erkänna är att jag är gravid.. Fått blödningar varje gång jag slutat helt nu så jag inbillar mig att de e därför. Jag VET att det är fel!!) Kan någon peppa mig lite?
  • Anonym (Vill oxå)

Snusen är slut och det går hittills bra. Hoppas bara det går lika bra imorgon. Nu SKA jag klara det!
    Har inte ens tänkt på snus dom senaste timmarna

• Myran 08

Min sambo sa en dag att jag vill sluta snusa vid nyår. Så han köpte sånt här nikotinfritt snus och så började han med den 4 dagar efter nyår. Han slutade dagen innan nyår då hans snus tog slut. Sedan körde han med det nikotinfria snusen i ca 4-5 månader, sedan en dag säger han till mig. Att det hade gått en vecka sedan han hade köpt nytt nikotinfritt snus. Visst det är humörsvängningar, grinighet och såna trevliga saker. Men jag ser det så här jag ger igen nu när jag är gravid. Nu har han varit snus fri i snart 9 månader.

Som min sambo sa det gäller att man vill. Belöna dig när du inte snusat på en månad med en god middag ute med vänner/familj eller köp dig den där tröjan som du kanske vill ha. Så gjorde vi lite också.

• Niinii

Jag snusar nu mycket för att låt bli att röka. Har blivit lika beroende av snuset :( Men nikotinfritt snus yckerjag funkar bra att ha som tidsfördriv och man glömmer att bli rök/snus-sugen....

Svar på tråden hjälp! vill sluta snusa!!!