• siggie

    Är Ford Mondeo kombi bara skit???? Snabbt svar önskas...

    Är denna bil något att ha (ford mondeo ghia 2.0 årsmodell 2001)? Har rullat 6500 mil, servats varje år. Pris: 86000. Stämmer det att Mondeon håller dålig kvalitet? Vad tycker ni som har erfarenhet?

  • Svar på tråden Är Ford Mondeo kombi bara skit???? Snabbt svar önskas...
  • growingbelly

    För att svara på din fråga. Japp. Kolla in besiktningsprotokollen på mondeo från det året så kan du jämföra med andra.

  • istid

    Tvärrt om, det är en bra bil. Mycket komfort för relativt liten pennig som har fått bra kritik hos motormännen och besiktningen.

  • mini79

    Vi var också i valet och kvalet med en Ford. Alla vi pratade med sa att de inte är något bra, framför allt på grund av rostskyddet. Men om man går in på Bilbesiktningen på nätet så har de bra besiktningsresultat. Vi köpte dock en Skoda octavia istället för vi hittade en som passade oss bättre...

  • Mamin

    Vi har en mondeo och är mycket nöjda!


    *Barn är som tvättsvampar, de suger åt sig all vår styrka. Men när vi kramar dem får vi den tillbaka.*
  • siggie

    Hej på er och tusen tack för snabba svar! Skrattande Anledningen till att jag behöver snabb respons är att bilen bara är "tjingad" till imorgon och jag måste alltså bestämma mig ikväll....ågren!!!
    Bilen i fråga har  6 år kvar på rostskyddsgarantin, fordar rostar har jag hört....men är det annat som "brukar" krångla? kamrem har den ingen så den kostnaden utgår i alla fall....Någon som vet hur det är med VW Passats bagageutrymme och passagerarutrymme om man jämför med mondeon? Tre ungar ska få plats i varsin stol och en rejäl vagn, kattbur och lite annat i trunken.....

  • K J N

    Ford har överlag usel kvalité o rostar snabbt om inte ägaren är intresserad av att pyssla om den.

    Ta del av facktidningarnas tester innan köp, Ford brukar sällan ligga så bra till.

  • siggie
    Albins morsa: Är bara nyfiken vad du baserar det på.....är själv spekulant även på passaten men är osäker på om tre barn i stolar får plats.....och om en barnvagn modell större plus kattbus plus lite packning får plats i bagageluckan....kanske du vet?
  • K J N

    Till Passatens fördel kan ju exempelvis ett rostskydd räknas...

  • siggie

    Köper jag mondeon ingår 12 års rostskydd, varav 6 år är kvar.....

Svar på tråden Är Ford Mondeo kombi bara skit???? Snabbt svar önskas...