• Längtandsfull

tajta byxor är det farligt?

Jag är välldigt smal och har välldigt små byxor. Nu när magen börjat växa så blir det välldigt svårt att knäppa byxorna, men det går. Som sagt så sitter dom välldigt hårt åt. borde jag köpa nya byxor eller kan jag ha dom jag har tills det absolut inte går att knäppa dom längre?

Hoppas någon kan hjälpa mig!

• Svar på tråden tajta byxor är det farligt?
  • Ananaspaj

Farligt är det väl inte men det måste vara grymt obekvämt! Släpp magen loss!!

• jenny76

Använd en gummisnodd mellan knapphål och knapp. Tror inte det gör något om det är tajt men det kanske inte är så skönt...

• Längtandsfull

nee de e sant det är inte alltid så skönt. Har ibland fått knäppa upp när jag har hafft byxorna på mig länge. Anledningen till att jag fortfarande har mina vanliga byxor är att jag gillar många av dom. sen så har vi inte riktigt råd att köpa massa nya byxor.

Det var en bra ide med gummisnodd. skall iväg imon och köpa rejäla gummisnoddar... Tack för era svar.

• Metaphor

jag använder också helst egna byxor, fastän jag knappt får fast dem.. jag tycker det fungerar bra med gummisnodd mellan knapphålet och knappen. brukar använda långa toppar eller blusar, då syns det ju inte :)

• Längtandsfull

ok, jag har några långa toppar men det kan man ju köpa fler. jag skall testa detta så får vi se hur det funkar.

• Roots

Jag är tjock! men har fortfarande mina byxor med gummisnodd och så har jag köpt en "tub" på polarn och pyret för 150 spänn som man kan ha över magen och gylfen så det inte syns att man fuskar. Sen kan du ha dina gamla tröjor till det.

Och det går säkert att fixa en billigare tub om du syr den själv.

• Viza

Oj, att du orkar tränga in magen i för små byxor!!! Jag känner redan nu i v 14 att jag skippar mina vanliga byxor (har kört med säkerhetsnål ett tag men dt orkar jag inte längre) och hugger in på mammabyxorna. Min första graviditet fick jag magen senare och försökte ha vanliga kläder längre. Men den här gången känner jag att mammakläder är hundra gånger skönare för magen och varför ska jag gå omkring och tycka kläderna är obekväma?

Kan du inte låna några mammaplagg av någon kompis? Jag har lånat en hel del + köpt basplagg. Dessa plagg var superdyra men tål massvis med tvättar och är sköna och snygga. Har bla fått låna P O. P's "tubar", tjejen jag lånar av intygar att de är superbra långt fram i graviditeten. Mitt råd är att satsa på ett mindre antal plagg i riktigt bra kvalitet (Big Belly, Growinlife eller Boob) och så använda dem desto mer istället. Kan inte direkt rekommendera billigare från H&M, Lindex osv - de tål inte tvätt så bra, noppar sig och blir fula i formen. När jag skriver plagg så menar jag i första hand byxor. Toppar kan man ju använda längre i ens vanliga storlek, men det kommer nog en tid när du även behöver toppar med plats för magen. Men "tuben" är kanske en bra grej då.

Lycka till!

Viza

• camben

Såg en annons i en tidning för något som heter "Belly Belt"... kanske skönare än en gummisnodd?
    www.amvina.se

• Längtandsfull

Roots: Bra ide jag skall kolla upp det på p o p. Tack för förslaget.

Viza: Som jag förklarat innan så kommer jag inte att köpa några andra byxor nu. har inte så många kompissar som ha barn så att låna mamma-byxor går tyvärr inte. sen så gillar jag värklgen mina byxor. kommer nog bli gummisnodd och en lång tröja.

Camben: Ok, Jag skall gå in och koll där direkt. tack för idén.

• Längtandsfull

camben: Jag var inne på sidag och kollade och dom verkar ju jätte bra men vad kostar dom? Kan inte hitte något pris.

• Shadilly

De är jättesimpla att göra. Sy en kanal på en triangel av tyg och trä igenom en knapphålsresår som du sytt fast en knapp på.
    Om du sett på när nån sytt klarar du det

• Allram

Jag har kört gummisnoddstricket i flera veckor nu och det funkar skitbra. Ska köpa mina första mammabyxor om ett tag men behåller gärna mina vanliga så länge det går. Hoppas gummisnodd funkar för dig också!

• Längtandsfull

Camben: Tack för svaret.

Shadilly: Ok, det var ju en billig variant. även om jag är totakt värdelös på att sy så kanske det skulle kunna gå endå. kan ju alltid be om hjälp annars

Allram: Ja gummisnodd är det första jag skall prova. hoppas att det blir bra.

Tack alla för era svar och hjälp.

Svar på tråden tajta byxor är det farligt?