Oj, att du orkar tränga in magen i för små byxor!!! Jag känner redan nu i v 14 att jag skippar mina vanliga byxor (har kört med säkerhetsnål ett tag men dt orkar jag inte längre) och hugger in på mammabyxorna. Min första graviditet fick jag magen senare och försökte ha vanliga kläder längre. Men den här gången känner jag att mammakläder är hundra gånger skönare för magen och varför ska jag gå omkring och tycka kläderna är obekväma?
Kan du inte låna några mammaplagg av någon kompis? Jag har lånat en hel del + köpt basplagg. Dessa plagg var superdyra men tål massvis med tvättar och är sköna och snygga. Har bla fått låna P O. P's "tubar", tjejen jag lånar av intygar att de är superbra långt fram i graviditeten. Mitt råd är att satsa på ett mindre antal plagg i riktigt bra kvalitet (Big Belly, Growinlife eller Boob) och så använda dem desto mer istället. Kan inte direkt rekommendera billigare från H&M, Lindex osv - de tål inte tvätt så bra, noppar sig och blir fula i formen. När jag skriver plagg så menar jag i första hand byxor. Toppar kan man ju använda längre i ens vanliga storlek, men det kommer nog en tid när du även behöver toppar med plats för magen. Men "tuben" är kanske en bra grej då.
Lycka till!
Viza