• Anonym (svimmar)

Hur farligt att svimma när man är gravid?

Har alltid haft lätt för att svimma pga mitt låga blodtryck, har gjort en massa utredningar men inga läkare kan säga varför jag svimmar, förutom mitt låga blodtryck.

Nu är jag gravid i v 18 och har sammanlagt svimmat ca 5 gånger under dessa veckor (fick veta ja var gravid i v 6) så på 12 veckor har ja svimmat 5 gånger,Läkarna hänvisar ännu en gång till mitt låga blodtryck som imed graviditeten är ännu lägre...

Har "bara" skadat mig vid ett fall,men efter det så vågar jag knappt gå ut själv utan o ha ngn med som ja kan hålla under armen

Min bm verkar inte heller vara orolig utan säger mest "du ska va glad för du inte har högt blodtryck" Men hur ska ja kunna vara glad för något sånt?

Hur farligt är det för barnet om/när jag svimmar hela tiden, o hur ska jag få läkarna o förstå hur allvarligt jag tycker detta är??

• Svar på tråden Hur farligt att svimma när man är gravid?
  • Jazmina

Oh det låter precis som jag. Och har oxå fått höra att det beror på mitt lågablodtryck. Men så vitt jag förståt är det inte farligt för barnet att man svimmar. Såvida du inte landar på magen eller slår i den på något sett.

Men förstår verkligen hur det känns att vara rädd att mans ka skada sitt barn och inte kunna göra något åt det. Man kan ju lixom inte sitta på en plats hela graviditeten.

Känner du ibland att du är på väg att svimma? Att det lixom ljusnar/mörkar framför ögonen? Jag försöker o sätta mej ner när jag känns de och det brukar då gå över. Men andra gånger så händer det bara som en blixt från klar himmel.

• Anonym (svimmar)

oftast känner jag att håller på att svimma, då brukar jag sätta mig ner, eller dricka något sött typ läsk eller äta ngn godisbit,,, men vissa gånger kommer det utan förvarning, det hände då jag skadade ansiktet, jag svimmade i en rulltrappa

Tur som var så var min sambo bakom mig o hann stänga av rulltrappan men det var riktigt obehagligt.. Och jag är livrädd för o falla på magen sen när den börjar bli större

• Jazmina

Usch vad tråkigt! Jag har flertalet gånger kontaktat läkare pga at detta men dom kan ju som bekant inget göra. Så jag har tyvärr inga bra tips och ge dej.

Hoppas verkligen att du mår bättre och inte skadar dej värre än du redan gjort!

Svar på tråden Hur farligt att svimma när man är gravid?