• Lenitsa

Var bo i sollentuna och upplands väsby?

Någon som kan hjälpa till här som känner till sollentuna och upplands väsby?!? Vilka områden är bra att bo i med småbarn, lugnt och trevligt med bra skolor? Lägenheter helst vill vi ha, eller bostadsrättsradhus! VIlka områden ska man undvika? Jättetacksam om ni svarar! Kram/Lenitsa

• Svar på tråden Var bo i sollentuna och upplands väsby?
  • Mamma till Filippa

Hej, jag bor själv i Täby med min sambo och dotter som snart är 3 månader.Är uppvuxen i Vallentuna väldigt nära Upplands-väsby. Jag skulle nog rekomendera Sollentuna framför Väsby. Väldigt svårt med tåg, buss osv. Inte den bästa miljön för barn att växa upp inte för 10-20 år sedan iaf. Har en kompis som bor där men hon planerar att flytta därifrån. Hon bor enbart där pga sin sambo som alltid bott där. Ingen dröm kommun direkt. Lycka till med flytten iaf!

• Lenitsa

Men är alla områden i väsby så dåliga? ÄR det inte värre på ena sidan av e4, dvs runby, smedby osv har jag hört är stökiga men att bollstanäs och odenslunda ska vara bra med bra skolor? Upplands väsby är väl ganska stort som sollentuna, å sollentuna har väl också områden som inte är bra för barn att växa upp i? Är det ingen som vet vilka områden i väsby som är bra?

• mcQ

bor i översta runby i bostadsrätt och hår är jättebra. lungt och nära natur och dagis och många lekparker (dock helt öde just nu, se mitt inlägg) skulle verkligen rekomendera att bo här med barn!!

• Jamson

Runby tillhör det bästa området i Väsby, var har du hört att det skulle vara stökigt?
    Undvik Prästgårdsmarken, Sigma och Smedby, där är det inget vidare.
    Odenslunda är väl verkligen ingen hit med hårt trafikerade Sandavägen som går rakt igenom samhället.
    Bollstanäs är ett nybyggt område, helt utan själ och hjärta.
    Runby är klart bäst!

• Lindblomman

Håller med om att Runby är det bästa området. Det du absolut ska undvika är Sigma, där är det faktiskt rent läskigt att vara. ( Har bott där så jag vet vad jag pratar om).

• Lever i väntan

Är uppvuxen i Sollentuna oxh rekomenderar den kommunen staark. Vi tittar själva på hus i Sollentuna men även Upplands Väsby.

I Sollentuna rekomenderar jag de norra delarna, rotebro, norrviken, viby, häggvik, edsberg.
    Absolut inte tureberg, helenelund och centrum.

Lycka till!

• BeccaGrodan

skulle helt klart rekomendera Kärrdal i sollentuna där jag själv bor, nära skog o vatten, finns loftgångshus med bostadsrättslägenhteter, bor man på bv har man egen ingång o uteplats på fram o baksida, låga avgifter o elen ingår. 10 min med buss till mörby o t-banan eller 15 min med buss till sollentuna centrum o pendeln. finns även radhus i området men det är äganderätt.
    vi har bott här i lite mer än 2 år nu o trivs toppenbra!

Att man kan älska någon så mycket så fort!
Svar på tråden Var bo i sollentuna och upplands väsby?