• Ell

När får man CSN-kortet?

Ja, som frågan lyder... Behöver verkligen det så fort som möjligt så jag kan köpa mitt SL-terminskort! Ska börjar läsa på LHS på måndag och får antagligen köra på förköpsremsa tills det kommer och det blir ju dyyyyrt. På SL:s hemsida står att följande  är giltiga studentlegitimationer: CSN-kortet, Studentkortet, Mecenat, Membit och ISIC-kortet. Vilka är det andra förutom CSN-kortet?

Wilmer 060206 - syskonverkstad pågår!
  • Svar på tråden När får man CSN-kortet?
  • nassepånken

lhs=?

csn-kortet är för gymnasiestudenter. de flesta kårmedlemskort kommer från mecenat. studentkortet är ett kort som man får köpa, som man bara har till att få rabatter.

mecenatkortet kommer några veckor efter att kåravgiften är betald.

jopperopperijopperoppera
  • Prego75

CSN-kortet brukar ta lång tid att få, mecenatkortet också. Här på Linköpings universitet kan man skaffa sig studentlegitimation - ett id-kort med foto etc. som stryker att du är student - finns inte det i Sthlm?
    Membit vet jag inte vad det är, men ISIC är ett internationellt studentbevis.

• Prego75

Hmm.. jag fick csn-kort när jag plugagde eftergymnasialt (folkhögskola) men det stämmer som Nassepånken skriver att man inte får det på universitetet - där fick vi bara mecenat.

• Ell

Tack för era svar, då blir det kanske mecenatkortet jag får hem, har betalat kåravgiften får några dagar sen. LHS= Lärarhögskolan.

Wilmer 060206 - syskonverkstad pågår!
  • Nivea

Det kan ta tid att få själva korten hem. Hör med SL om de accepterar tillfälliga kort. Det vet jag att SJ gör. Men då måste man ha ett intyg från sin kår som man sen byter på stationen på ett tillfälligt studentkort.

• regret

Hur mycket rabatt får man med csn kort på sl??

• sockerflicka
    Ell skrev 2007-08-25 07:46:36 följande:
    Tack för era svar, då blir det kanske mecenatkortet jag får hem, har betalat kåravgiften får några dagar sen. LHS= Lärarhögskolan.
    Får jag ställa en följdfråga då? Fick du inbetalningskort med kåravgiften? Jag har nämligen inte fått något.
  • Prego75

När jag började på LHS så fick vi, första terminen, hämta inbetalningskortet själva - eller om vi fick det i någon hög med informationspappaer - resterande år kom det hemskickat i början av terminen, för då fanns man ju i systemet.

Svar på tråden När får man CSN-kortet?