• Tulip

Den ultimata bröllops-/kärlekssången

Vilken är den absolut bästa bröllops-/kärlekssången enligt dig?

Vilken sång ska du ha på ditt bröllop när du gifter dig? Eller vilken hade du på ditt bröllop?

Du som inte tänker gifta dig (än i alla fall ), vilken är din favorit bland alla kärlekssånger?

OBS! Jag har en känsla av att "Kärleken förde oss samman" förekommit på flertalet bröllop, så den hoppar vi över nu. Fin sång, men alldeles för vanlig.

• Svar på tråden Den ultimata bröllops-/kärlekssången
  • Fiaflopp

Vi hade Shirley Clamp och hennes "Du är allt" på vårat bröllop och den är underbar,texten sämmer kanon på just oss!
    Vi kan lyssna på den än i  dag och gråta en skvätt för att just texten är så vacker...

• RiaRa

Vi hade Duvemåla hage och I folkviseton (Kärleken kommer..).

• Tulip
    Annica med A 03 och L 05 skrev 2007-08-25 08:10:23 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-122/m23469637.htmlKolla på ovanstående länk så får du nog lite tips.Själva hade vi "From this moment on" med Shania Twain. Den är min favorit!
    Tack för tipset om länken!
    Fiaflopp skrev 2007-08-25 08:11:08 följande:
    Vi hade Shirley Clamp och hennes "Du är allt" på vårat bröllop och den är underbar,texten sämmer kanon på just oss!Vi kan lyssna på den än i  dag och gråta en skvätt för att just texten är så vacker...
    Den hade vi på vår sons namnfest!
  • Fiaflopp

Aha ja den är enormt vacker och passar till stora dagar!

• Tulip

Jag hade velat ha lite mera idéer, men jag blir väl tvungen att kolla själv i tidigare trådar då kanske.

• middiz

Joy of my life med John Fogerty om man vill ha lite mer ovanlig.. vi ska ha den på vårt bröllop

(¯`°?.¸ ღ♥Madde+Magnus=Jouline♥ღ ¸.?°´¯)
  • Proffset

Åh, det finns så många fina sånger som man vill ha på sitt bröllop. Just nu är jag inne i en period då jag troligtvis skulle välja "No matter what" med Boyzone och "Kärleken förde oss samman" med Ulf Lundell. Ett tag var jag lite inne på "You´re still the one" med Shania Twain, men som sagt; Jag kommer nog att ändra mig några gånger till!

Svar på tråden Den ultimata bröllops-/kärlekssången