• las reinas

Försent att börja valpkurs ?

Min valp fyllde 8v nu den 18 aug. sen 23 aug så började en valpkurs som vi precis missade lr rättaresagt vi köpte hunden just den dagen.. Nästa kurs börjar 3/10 känns lite långt då hunden nästan blir 4 månader.

Någon med erfarenhet lr tips?

just the 3 of us!
  • Svar på tråden Försent att börja valpkurs ?
  • Saltlakrits

Med min förra hund gick jag aldrig valpkursen då vi inte kom med i den först. (fullbokad)
    Sen var hon för gammal för den, men då började vi en grundkurs istället

Det gick kanonbra!
    Det var mest kontaktövningar, enkla kommando, inkallning mm...

Det var även de som hade 2 år gamla hundar som gick den (omplaceringshundar tex)

Ring bruks och fråga.. Det är kanske inte för sen tatt ta valpkursen i oktober?

Mamma till tre underbara barn!
  • las reinas

Ah mailade nu eftersom de är lördag men ska ringa på måndag ändå..

just the 3 of us!
  • zegra

Hunden skall var över 4 mån när den går valpkurs så det är ingen fara.

• Jenny 1976

Var bor du las 1111111s?

Stolt mamma till goa Moa 8/12-2006
  • Jenny 1976

Iallafall där min svärmor håller i kurser ska valpen vara mellan 12 veckor och 6 månader.

Stolt mamma till goa Moa 8/12-2006
  • m2rru

Våran klubb har kurser för valpar mellan 4-6 månader. Vi har anmält oss till en redan, gjorde det redan innan vi hämtade valpen. Men dom har koll på oss när vi får börja

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
  • Saltlakrits

Här håller de oxå kurserna från ca 12 veckors ålder Upp till 6 mån.

De ska ha fått både vacc inna de börjar.

Mamma till tre underbara barn!
  • las reinas

de är på www.oxkallan.se där står de från 8v-6 mån tror jag.. e inte säker på om de är 5,6,7 mån..

just the 3 of us!
  • m2rru

Hur kan man ha valpkurser för valpar från 8 v . Trodde att alla vaccinationer skulle vara klara först innan man fick gå kurs. Och nu skall väl hunden få vänja sig vid sitt nya hem innan man drar iväg kurs.

Svammelhund - skulle ni hitta mig nån annanstans så hjälp mig hem. www.familjeliv.se/Forum-11-241/m14441179.html
  • imp

den brukshundsklubben jag är medlem på får inte valpar börja förrän de är 12veckor

Svar på tråden Försent att börja valpkurs ?