Allvarligt, ang. lån och inkassoärenden igen
Jag igen, sorry om jag tjatar men jag verkar få så mycket olika bud när det gäller hurvida man får ta lån då man har haft en hel del inkasso krav på sig. Vissa säger att det inte ska påverka sålänge som det inte har gått till kronofogden, men nån annan påstår att hon hade svårt att få lån beviljat p g a ETT inkasso brev som hon hade betalat direkt då hon fick den. Vad är sant egentligen???Enligt rats.se är jag helt prickfri, har även skickat efter ett utdrag från UC. Jag har fått beviljat lån (ett litet på 10 000) för knappt ett år sedan och har även ett Kreditkort med en kredit på 30 000 kr (som jag förövrigt aldrig använt) Jag menar, jag har ju fått beviljat lån innan, om min inkasso ärenden hade satt käppar i hjulet borde jag väl inte ens fått låna 10 000 eller fått kredit på 30 000 genom banken??? Om det nu står i utdraget från UC att jag är helt prickfri, går det då att lita på att jag INTE får ett nej på banken? Jag går inte dit om det ens finns en liten chans att jag blir nekad på grund av min skitslarviga misstag :(