Mitt första år som mamma...och jag är inte lycklig
Om jag tänker tillbaka på mitt liv och summerar de år jag har gått igenom, då blir det senaste året ett av de jobbigaste och mest olyckliga i mitt liv. Jag och min man fick en dotter för lite mer än ett år sedan, men jag kan verkligen inte påstå att jag är lycklig. Detta känns helt knäppt eftersom jag älskar min dotter något oerhört och jag har även svårt att lämna bort henne till andra människor. Men trots detta är jag inte lycklig!
Jag tror inte att jag har en förlossningsdepression. Jag är bara helt enkelt så förbannat trött på att aldrig få slappna av och bara vara. Jag har äntligen börjat arbeta och vår dotter har nyss börjat på dagis, vilket fungerar mycket bra. Men jag känner dubbla känslor för helgerna då vi är lediga tillsammans eftersom det innebär att jag måste sysselsätta henne från morgon till kväll. Hon skriker så högt och så ofta så fort hon får tråkigt eller inte får som hon vill. Åhh...jag har lust att sälja henne billigt på Blocket dessa dagar! Men samtidigt älskar jag ju henne något oerhört. Det är bara en sådan fruktansvärt jobbig period just nu.
Hur samlar ni andra föräldrar kraft, för jag kan väl inte vara den enda mamman som känner så här? Jag längtar tills hon blir lite större så vi kan göra saker tillsammans: baka, laga mat, leka med lego eller promenera i skogen. Nu handlar allt bara om att ge henne leksaker som hon sedan kastar i golvet *sucka*. Hur ska jag egentligen bemöta detta evinnerliga skikande? Nån som har peppning eller råd?