• Nahla

Vad rengör ni era rostfria vitvaror med??

Som rubriken lyder,har precis satt in en rostfri kåpa i köket och det är tusen fingeravtryck. Men vad rengör jag denna med?? Går ju inte bort med bara vatten!!
    Någon med ett snabbt svar???

• Svar på tråden Vad rengör ni era rostfria vitvaror med??
  • minnapinna

Diskmedel.

Nora 15/7 -06
  • Runguska

Medel för spishäll fungerar fint.

• mim mim

Sån där statisk dammtrasa som jag fuktar lite funkar toppen till vardagskladdet. Sen har jag en spray som heter Steel-rent (haha vitsigt va) som jag sprayar på och torkar med papper någon gång i veckan. Har också haft ett industri-rostfritt-rengöringsmedel som heter Lahega Steelcare

• Life is Peachy

Det finns en trasa som kallas för mirakeltrasan...jag är utbildad kock och har jobbat i många restauranger där det bara är rostfritt. Vi använde oss av denna trasa. Det enda man behöver är lite vatten.

Prova att googla så får du upp en massa länkar om just denna trasa..

Förbäääänat.
  • mim mim

Life is Peachy, det var precis en sån trasa jag menade... Statisk...

• Nahla

Tack så mycket för era tips. Prova just med diskmedel och torkade sen med torrt papper. Blev stor skillnad. Men kanske måste prova den där mirakeltrasan eller spray. =)

• Nahla

Vart man man förresten köpa dessa medel ni pratar om? Steel-rent? Lahega steelcare?

Seroc: Vad heter ditt medel för sishäll du använder?

• Runguska
    Nahla skrev 2007-08-25 13:09:13 följande:
    Vart man man förresten köpa dessa medel ni pratar om? Steel-rent? Lahega steelcare? Seroc: Vad heter ditt medel för sishäll du använder?
    Köps på Elon eller annan affär som säljer spisar. Det brukar stå skyltar att de rekomenderar det medlet till sina spisar. Åh står still i huvudet. Återvänder med namnet när det faller på plats.
  • Runguska

Från Electrolux kommer medlet och heter Rengöringsmedel för glaskeramikhällar. Som sagt var finns det där man köper spisar och liknande och kostar runt en 70 kronor.

• changes