• tsunami

Fina sänghimlar/bäddset var?

Jag undrar om någon vet var man kan köpa fina bäddset till spjälsäng, babykorg alternativt vagga? Här i mina trakter finns bara enstaka strama set, med tex Mumintrollet, Tummen och lilla Anna. Vare sig ni känner till affärer på nätet eller ev i Stockholmsområdet, så blir jag väldigt tacksam för tips. Kanske någon som köpt från utlandet?

• Svar på tråden Fina sänghimlar/bäddset var?
  • Gable

Har sett en massa olika påslakan på t ex Babyland. Om du är ute efter lite dyrare så finns ju alltid NK, där de säljer både GANT och Lexington baby. Bonti i Stockholm har en massa olika påslakan, de kan även sy upp lakan om du önskar i ett speciellt tyg.

• tsunami

Tack, Gable! Nja, dyrare är väl inte direkt önskvärt i sig. Men är det snyggt(i mina ögon), är jag ju beredd att betala för det. Inom rimliga gränser, förstås. Men jag gillar de där som är lite "puttinuttiga", med volanger, nallar, kaniner, och annat. Hänger kanske ihop med åldern, men har lite svårt för tex döskallar, även om de är glada, tex. Jag är med andra ord helt omodern nu!

Kan tänka mig att Bonti har mycket mer i butiken, än de visar på nätet? Har även fått för mig att de babyaffärer som finns i Stockholmstrakten har större sortiment än där jag bor, ute på landet? Vet att det finns en butik i Haninge, tex. Den ska jag nog lura med sambon till.

Vi ska till Stockholm i slutet av september för att göra ett 3D/4D-ul, så jag har ju räknat ut att vi ska passa på att åka runt och kolla lite på samma gång!

Tar gärna emot tips på bra babyaffärer i just Stockholmstrakten!

• Gila

hej! jag har faktiskt hittat ett bäddsett på ikea som jag tycker är riktigt fint. Det heter Minnen Brodyr. Vi köpte det med ljusblå blommor.. Annars så är det väldigt mycket starka färger o så på allt så tyckte att detta va  lite gulligare..

• tsunami

Gila, det låter ju som något i min smak! Det måste kollas upp.

• Billabong

IKEA har massor av fina påslakan och nyligen kom det in en sänghimmel för spjälsängar!

Svar på tråden Fina sänghimlar/bäddset var?