• Verkligen

Ont i magen och kissar hela tiden.:-(

Jag har så ont i magen, i nedre delen, och det ömmar när man känner på magen. Inatt har jag inte sovit alls för jag är så kissnödig hela tiden.

Idag har det fortsatt.

Gjorde en titthåls i maj men då var allt fint. Så jag har ingen aning varför jag har så ont. Blir orolig för det känns läskigt..

Vad du än tycker så tycker jag tvärt emot...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-25 15:33:23:
    Jag har inga problem med kissandet. Gör inte ont, men jag kissar stora mängder. Dom senaste dagarna har jag fått hålla mig hemma för att ha nära till toan.
    Dricker inte heller nå mängder. Och aldrig före läggdags. Det gör så ont.
  • Svar på tråden Ont i magen och kissar hela tiden.:-(
  • MansonDust

Svider det när du kissar ?

• Kaldorei

urinvägsinfektion förmodligen... testa påengång... jag fick superont när jag gick för länge med det, ibland får man ju inga speciellt symptom heller förrän de e påväg upp i njurarna.... =(

• Kryztina

gå till läkare!!!!!!
    jag trodde jag hade uvi men sen så visade det sig att det var njurbäckensinflammation.
    hade samma symptom som du men det blev bara värre och värre......
    när jag kom till läkaren var jag jättesjuk och blev inlagd. han sa att man kan dö av det.. men man komme i regel till läkare i tid eftersom man får så j-kla ont..
    njurbäckensinflammation får man om han har uvi som går upp i njurarna..

• Verkligen
    MansonDust skrev 2007-08-25 14:49:03 följande:
    Svider det när du kissar ?
    Nej. Trodde oxå först på uvi, men jag har haft ont i magen hela året. Dricker inte mycket vätska heller..
  • Starkast

Har du gjort fler op. är titthålsopen tidigare?
    Jag har också de smärtorna, det kan tydligen bli så efter bukoperationer.

• Starkast

Har du KOLLAT UPP uvi?
    Det behöver inte svida, även om det gör det för de flesta.
    Vad har dr. gjort för åtgärder? Vad har dr. sagt? Antar att du utreds eftersom du är opad i våras.

• Verkligen
    Starkast skrev 2007-08-26 14:03:38 följande:
    Har du KOLLAT UPP uvi?Det behöver inte svida, även om det gör det för de flesta.Vad har dr. gjort för åtgärder? Vad har dr. sagt? Antar att du utreds eftersom du är opad i våras.
    Jag kissade hos doktorn i onsdags när jag var där i ett annat ärende. Såg fint ut, och jag har haft uvi förut när jag var yngre så jag tror inte att det är det.
    Jag har bara så sjukt ont i magen. Igår när jag jobbade fick jag ont bara av att ha kockrocken på mig för den tryckte över nedre delen av magen.. Trycker man lite lätt så gör det ont, riktigt ont.
    Dom ville kolla att allt stod rätt till med äggstockar & livmoder eftersom jag inte tycks kunna bli gravid.
    Jag tror jag måste ringa dr imorgon, för jag kan inte gå och kissa så här ofta. Det är ju helt absurt..
  • Verkligen
    Starkast skrev 2007-08-26 14:02:02 följande:
    Har du gjort fler op. är titthålsopen tidigare?Jag har också de smärtorna, det kan tydligen bli så efter bukoperationer.
    Jag har tagit bort blindtarmen för 1,5 år sen.. Annars inga ingrepp i magen..
  • Starkast

Då kan du fått sammanväxningar där blåsan är involverad.
    Det är inte säkert att de vid titthålsopen kunde se där. Visste de om att du har de här problemen? Annars kollade de ju inte efter det heller.

Efter min op. när mina kissproblem/smärtor kom, så började det direkt. vet inte om det kan komma senare? På mig tror de att det är en nervskada, men oftast får man ont av nervskador efter en tid, så det kan ju ändå stämma. När nerverna inte hittar varandra kan de förgrena sig, och de utskotten är väldigt smärtkänsliga.

Vilda gissningar, tycker du borde ringa till en urologmottagning och rådfråga. De är ju bäst på de här sakerna.

Svar på tråden Ont i magen och kissar hela tiden.:-(