• Hannish

Roliga sätt att få igång förlossningen...

En kollega till min man sa häromdagen att ett stensäkert sätt att få igång förlossningen är "att äta pizza och dricka coca-cola"

Hmmm... gillar inte cola, men kanske skall testa. BF+1 idag

Vad har ni hört för roliga/annorlunda tips?

• Svar på tråden Roliga sätt att få igång förlossningen...
  • Pooh Bear

Dricka cola å äta pizza.... De ska jag verkligen prova. Aldrig hört de förr. ligger BF+12 idag å e såå trött på detta nu.

• Fru Indosaurie

synd att jag inte är gravid för en pizza hade suttit fint Räcka ut tungan

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Mimi 77

Hej har hört att tackos ska vara drivande har ej provat

• fia jimmy

ska bara tala om att samlag har satt igång bägge mina förlossningar

• Pooh Bear

Färdknäppen har inte hjälpt oss något. Inte ens nu på övertid.

• Hannish

Finns väl egentligen inget sätt att själv få igång förlosnignen. De gången fördknäppen och annat funkar hade det väl satt igång hur som helst inom en snar framtid...?

Men det är lite kul med alla kommentarer. Som en av mina grannar, varje gång vi träffas ute på gården tittar hon på min mage och säger: "Inte kommit än..?"
    Ehee... näee... då hade nog inte magen stått rakt ut och sett väldigt höggravid ut (förhoppningsvis )

• Snooze

Ha! Hade pizza, tacos å cola satt igång förlossningen så hade jag fött i typ v8.....det känns som om det är en stor del av vad jag levt på den här graviditeten och inte tusan har min bebis kommit än ...å inte verkar den komma än på ett tag heller (bf 14/9)

• Popflickan

Jag skottade snö senaste gången! Iofs hade jag haft några småvärkar under natten och morgonen, men trodde inte att fölossningen skulle starta på ett par dygn minst. Men mindre än två timmar efter snöskottningen var klar så var dottern född!

• blipblop

Det jag hört som jag skrev om i en annan tråd är att färsk ananas sätter gång ordentligt. Min kompis åt det och värkarna kom igång. Ananas och sex :)

• Henna P

det me tacos.. funka på min moster.. haha hon trodde hon fått magsjuka å så va det dags för bebis å komma ut...

• SannaKaarina

nu vet jag inte om det var färdnkäpparna men natten innan jag åkte in på förlossningen 3 vedckor tidigt och inga känningar innan hade vi haft sex 3ggr och sen en gång på morgonen och vattnet gick kl 17,00 och lillprinsen var ute 23,46

jag tror inte man kan ha sex bara en gång för att få en förlossning att starta och om dte var dte som gjorde tror jag att det var att det blev så pass måna ggr på kort tid.

jag var först föderska

• mammizen

SannaKaarina: Oxå trott stenhårt på färdknäppen men förra gången gick jag över 2 veckor och vi pippade som kaniner dygnet runt och inte sjutton hjälpte det

Gå i trappor, storstäda är väl gamla skrönor.

• hoppsan87

Mamma släppte en kortlek på golvet och plockade upp korten ett och ett, när hon släppt den för tredje gången satte värkarna igång..

Det här med färdknäppen.. Det är ju ett hormon i sperman som ska sätta igång det hela, men kan inte en teori vara: vid orgasm spänner man hela kroppen, även magen, och det kan sätta igång värkarna..? Som med storstädning och skottning och sånt? Funderar bara..- :-P

Tror iofs inte att det går att påverka så mycket om inte tappen är "redo"..

• gitarr

Andra gången åkte jag skidor på em och första gången sprang jag runt,runt i lägenheten...

• smurf52

Jag hjälpte svärmor att flytta som en galning i nästan 12 timmar. Sprang i trappor och bar kartonger.
    2 timmar efter att jag satt mig ner började värkarna.

• Manuelito

massera fötter och anklar! har jag hört har kopplingar till de genitala delarna det funkade för min väninna iaf inte så oskönt heller

• Lundby87

Detta med taco och pizza + coca cola ledsen tjejer men nä tror inte detta funkar för som en annan skrev om så hade jag ploppat redan i v4 Ätit en massa pizza taco och annan sån mat under hela min grav.. Det med annanas vet jag ej heller va nått jag va torsk på i början av min grav. tror mer på trappor Så trapperna skall det bli på bf å efter innnan skall jag ta det lungt å hoppas på naturens egna krafter

Svar på tråden Roliga sätt att få igång förlossningen...