• mamma till Melvin

Tvärtom visa

Hej alla påhittiga föräldrar!
    Jag hörde en barnvisa för ett tag sedan som går ungefär: "man sitter i bänken och skirver i boken och lyssnar på fröken men jag... jag sitter på fröken och skriver på bänken"... osv osv. Bara det att jag undrar om någon kan hela denna sång?

Snälla hjälp, den är hur kul som helst!

• Svar på tråden Tvärtom visa
  • Hannah76

När andra går i skolan då sitter dem vid bänken och lyssnar på fröken, men det gör inte jag. Jag sitter på fröken och lyssnar på bänken för att jag är inte som alla andra jag.

När andra är kära så sitter de på soffan och pussar på killar, men det gör inte jag. jag sitter på killen och pussar på soffan för jag e inte som alla andra jag .

När andra fiskar så sitter de på bryggan och kastar spön, men det gör inte jag jag sitter på spön och fiskar på bryggan för jag är inte som alla andra jag

När andra fyller år så sover de i sängen och väntar på tårtan, men det gör inte jag. Jag sitter på tårtan och väntar på sängen för jag e inte som alla andra jag.

När andra går på middag så hänger dem sin rock på krogen och hälsar på värdinnan, men det gör inte jag. Jag hälsar på rocken och hänger värdinna för jag är inte som alla andra jag

FÖR JAG ÄR INTE SOM ANDRA JAG

• mamma till Melvin

typ världens dummaste fråga kommer nu men hur går melodin???

• Feline

Den finns med i den silvriga barnkammarboken, med noter och allt.

• mamma till Melvin

Tack! Den stod ju i bokhyllan!

Svar på tråden Tvärtom visa