• Bäbis 2008

Ont i magen och ryggen

Har sedan i förrgår känt värk i rygg och mage. Kommer och går. Igår hade jag ont nästan hela tiden. Gick över efter en lång dusch igårkväll. Idag har jag inte känt så mycket förrän nu framåt kvällen då det åter gör ont. Tänkte att det kanske kan vara uvi så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och blev kopplad till en gynläkare. Som började prata om missfall och att det inte finns något att göra för att förhindra ett missfall i vecka 17... Kul att höra... Men så sa hon att hon iof sig inte trodde att det var det, och att det skulle kunna bero på uvi... Nu kom all min oro som jag äntligen lyckats lägga bakom mig tillbaka med förnyad styrka... Någon som varit med om liknande, vad kan det isf bero på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-26 08:15:39:
    Har ont idag oxå... Och nu känner jag mig frusen och lite allmänt småkrasslig oxå. Ingen feber dock. Tog urin nu på morgonen (lyckades komma ihåg innan jag kissat, duktiga jag!) så nu ska jag vänta till 10 då jag kan ringa till bm och höra hur jag ska göra. I vilket fall tänker jag inte vänta till imorgon utan jag åker till akuten idag, tänker inte fortsätta må såhär. Är det uvi vill jag ha antibiotika så fort som möjligt. Sen så ser jag med blotta ögat att urinen är grumlig, fullt med små små flagor liksom i den. Och så ser väl inte urin ut i normala fall, eller?

• Svar på tråden Ont i magen och ryggen
  • Hallontårta

Det var ju ett väldigt klumpigt svar du fick. Ryggen har jag också ont i till och från. Vad det gäller magen kan det väl vara växtvärk? Var i magen har du ont någonstans?
    Fick du komma och lämna urinprov? Det kan de se direkt då du är där om det är uvi.

Bäbis 2008 skrev 2007-08-25 19:45:34 följande:

Har sedan i förrgår känt värk i rygg och mage. Kommer och går. Igår hade jag ont nästan hela tiden. Gick över efter en lång dusch igårkväll. Idag har jag inte känt så mycket förrän nu framåt kvällen då det åter gör ont. Tänkte att det kanske kan vara uvi så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och blev kopplad till en gynläkare. Som började prata om missfall och att det inte finns något att göra för att förhindra ett missfall i vecka 17... Kul att höra... Men så sa hon att hon iof sig inte trodde att det var det, och att det skulle kunna bero på uvi... Nu kom all min oro som jag äntligen lyckats lägga bakom mig tillbaka med förnyad styrka... Någon som varit med om liknande, vad kan det isf bero på?
  • misan78

Har sedan inatt haft ihållande, molande värk i ryggen och en del kraftiga sammandragningar. Har tagit alvedon men inte hjälpt. är i v26. har GBS konstaterat sedan v 12 vilket detta kan bero på. Ringer snart till förlossningen och hör vad jag ska göra. Ville bara skriva av mig. Hoppas du snart mår bättre.

• Smurflovve

Man kan inte se på urinet om man har UVI, samt om det skulle vara äggvita i den så det är nog normalt

Svar på tråden Ont i magen och ryggen