• luckie

Skäggagamer uppfödare???

Vi har tyvärr nyligen förlorat våran skäggis Elvis.
    Hon drabbades av en hemsk infektion, som hon troligtvis fått med sig från djuraffären där vi köpte henne, tippade veterinären på eftersom vi inte hann ha henne så länge.

Så efter att ha kämpat två veckor inlagd hos veterinären, gick hon tyvärr bort förra helgen.

Nu säker vi med ljus och lykta efter en seriös uppfödare, men vart hittar jag det?
    Allt jag hittar verkar vara så oseriöst.

Men en skäggis fattas oss.
    Ngn???

• Svar på tråden Skäggagamer uppfödare???
  • Miiikaela

Usch vad hemskt.
    Har en skäggagam och har haft 3 andra..
    Väldigt mysiga djur.
    Fast jag ska ev. sälja min men jag är inte säker än..

• cloudberry79

Jag har haft en del terrariedjur, på www.zoonen.se finns ofta seriösa och kunniga människor som kan hjälpa med inköp av lite udda djur.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • luckie

Miiikaela: Får man fråga varför du funderar på att sälja din skäggis? Hur gammal är han/hon?

cloudberry79: Tack för länken ska titta till den genast. Känner igen den så ev har jag redan kikat där, men den kan vara snarlik, så jag ska genast kika...tack

• Miiikaela

Jag vill att den ska vara hos någon som bryr sej om den mer.
    Får springa ute på golvet ofta och bada och sånt.
    Jag vet inte hur gammal den är men den är väl ca. 2 år.

• Splach

www.repti.net kan du hitta en massa skäggagamer..

TYVÄR födds det upp så mycket skäggagamer, att det blir överflöd av dom, dom är lätta att föda upp och behöver inte direkt någon dvala alls för att kunna få ägg..

Men gå du in och kolla på repti, där säljs dom för ungefär 3-500kr lite beroende på morph osv..

Svar på tråden Skäggagamer uppfödare???