• LillaTigerStumpan

Kalastema! Hjälp!

Jag är helt tom i huvudet på ideer, min 5åriga dotter ska ha kalas om en vecka och jag kan inte komma på något tema. Har ni haft något kalas som varit en succe SNÄLLA HJÄLP!
    Har inte ens kommit på vad det ska vara för tårta..

• Svar på tråden Kalastema! Hjälp!
  • Tikka

Western- tema, cowboys och indianer om jag själv fick välja. Äta grillade hamburgare, sätta svansen på hästen, käpphäst- race, (svärmor gjorde såna förut så vi hade 3 miljoner käpphästar)kaktusar av gurkor, (Man sticker tandpetare i gurkor som man fäster godis på, krukan fylls med Polly)Tårta formad som en hatt, en liggande alltså. Äh, jag vet inte... Men det är ju inte Skönheten och odjuret i allafall.

• Tikka

Oh, eller Pyjamasparty fast på dagen. Popcorn, filmvisning, tårta som en kudde.

• lindansare

Piratparty blir det för min femåring på lördag.

Piratballonger, piratservetter. röd bål (blodsdricka). De kommer att tillverka kikare, gå på skattjakt efter godispåsar som vaktas av en elak pirat, gå på plankan över en liten pool, leta efter den farliga krokodilen och sist av allt få samla guldmynt. Alla är utklädda till pirater och har fått en ögonlapp med inbjudningskortet. Det blir nog jättebra.

• inkubus

prinsesstema kanskwe är för töntigt????

havstema.

Sagotema?

• inkubus

Riddare och prinsessor tema kanske?

• 2bmamma

Här har barnen valt: fotboll, dinosaurier, pokémon, hockey, clown, barbapappa, kanin/djur, spökkalas. De har också funderat på sjörövare/pirat, djungel, rymd mm

• Rijo

Helt klart prinsess-tema! (har tyvärr ingen bild från vårt).

Prinsesstårta med silverkulor på
    Borgar, kronor o slott över hela huset/lägenheten (bilder fr tex internet o utklippta o upptejpade)
    Välkommen till slott "din gata". Slottet är öppet "tiden för kalaset" på dörren där gästerna anländer
    Bordsplaceringslappar; Urklippta guldkronor uppsatta på guldpiprensare
    Sockerkaka med karamellfärg i så den är rosa
    Barnet som fyller skall ha en kungligare stol
    Prinsessmuggar o tallrikar i plast till alla
    Rosa isbitar

//RiJo

• msmurphy

jag skulle lätt ha shrek-tema, nu nät filmen precis har kommit ut och allt.

Svar på tråden Kalastema! Hjälp!