• Etta med kokvrå

Varför skägg?

Varför skaffar sig folk skägg och mustasch? Jag menar, hur kommer man på en sådan idé? Vaknar de en morgon och tänker:
    -"Jag tror att jag ska odla kukhår i ansiktet, se tjugo år äldre ut och få ett utseende som påminner om en trapper från de vilda skogarna i Wyoming. Tja, varför inte? Jag har alltid velat se ut som Jultomten!"

Tycker de verkligen att de blir attraktiva eller vill de bara visa att de har skäggväxt?
    Det kan ju knappast vara bekvämt eller kännas behagligt att ständigt ha en massa stickigt och svettigt ris i ansiktet. Att klia sig i ansiktet måste ju kännas exakt på samma sätt som att klia sig i skrevet.
    Och tänk vad mycket matrester och skit det ska fastna där. Tvi!

En annan tanke slog mig: Hur blir det om en snubbe som har tjockt och krulligt hår låter håret växa ut a´la mikrofonfrisyr samtidigt som han låter skägget växa? Får han ett ansikte som påminner om en stor hårboll eller något? Det måste ju i stort sett bara bli en stor rund hårmassa med en liten prick ansikte i mitten.
    Någon som kanske ser ut på det sättet? Berätta gärna varför och vad fördelarna är!

• Svar på tråden Varför skägg?
  • Nevada

För att det är snyggt och manligt antagligen?
    Lite finare än att se ut som en rakad phöng i ansiktet?

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • Etta med kokvrå

Nevada:

Är jultomten manlig?

• Valkyriah
    Etta med kokvrå skrev 2007-08-26 11:52:13 följande:
    Nevada:Är jultomten manlig?
    Ska berätta en hemlis *viskar* ledsen men jultomten finns inte

Tycker det är manligt med skägg och jag gillar manliga män...
    Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Nevada

Varför drar du in jultomten i det här? Han är ju porrig! Män utan skägg eller musche ser ju ut som barnrumpor. Men vill du se ut sådan så är det upp till dig såklart. Själv gillar jag MÄN, inte pöjkar!

• Nevada
    Valkyriah skrev 2007-08-26 11:54:10 följande:
    Tur att vi två har smak!
  • MissHellen

Min sambo passar MYCKET bättre i skägg (inte långt, bara stubb)! Han ser ut som en snorunge när han rakar sej

Dessutom är de manligt med skägg

• Kristin24

En del passar i lite skäggväxt tycker jag.  Min sambo har getskägg och han passar väldigt bra i det tycker jag. Han har en viss stil med...

Go och glad Kexchoklad
  • Thisisthestoryofmylife

en del ser ut som bebisar om de inte har skägg!

men jag kan hålla med om att vissa "skäggstilar" ser för j*ligt ut! som skepparkrens t.e.x!! Eller bara jätte långa polisånger som går ner på kinderna!
     *hua* Eller ännu värre! MOPPE MUSHE!! Förvånad

• Thisisthestoryofmylife

skepparkrans ska det ju stå!!

• Suck och suck

Ja, det kan man fråga sig! Det brukar ju inte bli alldeles sådär lyckat.
    Leif Pagrotsky vaknade bara sådär en dag och tänkte: "Nu ska det bli skägg!" INTE lyckat!

Fast min sambo ser urcool ut i skäggstubb. MYCKET snyggare - än utan.

Skäggstubb kan män se sådär snyggt "rökiga" ut i.

• Suck och suck

Min sambo måste tyvärr raka av sig skäggstubben ibland dock, för det blir skäggsvamp av det. !!!

Svar på tråden Varför skägg?