• Anonym

Jag har träffat en stenrik kille - alla avundsjuka

Jag har växt upp som medelsvensson, och nu råkat träffa en jätterik (och snäll, sexig, snygg) kille som skämmer bort mig fullständigt. Får precis allt jag vill ha och mycket mer. Han betalar allt. Ingenting är längre omöjligt, jag har inga begränsningar i mitt liv. Vi har köpt fin lägenhet i attraktivt område i Stockholm och... ja, allt vore perfekt om inte mina kompisar vore så avundsjuka.

Jag vill träffas som förut och ha samma nära relation som alltid... men de säger att de itne har tid osv... Folk på min gamla hemort pratar skit och håller på.

Jag är samma jordnära tjej som alltid, förutom att jag verkar bli rätt ensam nu... Hjälp!

• Svar på tråden Jag har träffat en stenrik kille - alla avundsjuka
  • Anonym

Usch vad tråkigt att dina "vänner" är så avundsjuka! Riktiga vänner ska ju unna varandra lycka och glädjas åt den, eller hur? Hoppas snart du hittar någon som är sann!

• Anonym (--)

De kanske tycker att du blivit förändrad och mer ytlig än innan? Du kanske skryter om det utan att tänka på det? Mycket pengar sticker alltid folk i ögonen. Jag vet själv för min far har en hel del pengar

• annaoedvin

Det är alltid tråkigt med avundsjuka! Hoppas att dina vänner skärper till sig, annars är de ändå inga riktiga vänner! Har inte din kille några kompisar med trevliga tjejer? Du kanske kan börja umgås lite med dom i så fall.

• Anonym

Oj låter inge vidare det där
    Tycker du ska fråga dig vad du har för slags vänner egentligen. Visst att de kanske är avundsjuka men då behöver de ju inte visa det. Du kan ju inte rå för att du träffat en kille som visade sig vara rik. Du kanske skulle pröva prata med dina vänner och berätta hur du känner?

• Anonym

Jag visste att jag skulle få tvivel på om jag var samma jordnära tjej... JA jag är precis som förr, men okej jag kanske berättar lite om vad vi gjort och så... men det skulle jag göra även om jag träffat en medelkille...

• Anonym (--)

Ok och det är ju självklart att man måste få berätta vad ni gjort och det är tråkigt att dina vänner inte kan unna dig detta. Försök prata med dina s.k vänner och fråga varför de inte vill träffas. Tycker inte de är dina vännersom håller på så

• Hannah76

JAg frågade för det är inte alltid man själv märker att man har förändrats. Dina vänner kanske inte tycker att de duger längre? Det har nog blivit en glipa mellan er. Har du pratat med dem om detta?

• Anonym
    Hannah76 skrev 2007-08-26 11:56:44 följande:
    JAg frågade för det är inte alltid man själv märker att man har förändrats. Dina vänner kanske inte tycker att de duger längre? Det har nog blivit en glipa mellan er. Har du pratat med dem om detta?
    nejmen jag borde nog...
  • Anonym

När man själv inte har råd att slänga ut en massa pengar på grejer och kläder och resor så blir det ganska jobbigt att sitta och lyssna på andras berättelser om sina resor och inköp och så vidare. Med en del med mycket pengar så delar man inte alls samma vardag och det kan göra att man inte orkar umgås på samma sätt.

Avundsjuka skulle jag inte kalla det men det är däremot drygt att måsta sitta och lyssna på någon som ständigt berättar om sitt (för mig ouppnåeliga) lyxliv. Det blir ungefär som att sitta och kolla på villor för 14 miljoner när man max har råd med en lägenhet för 140.000, allt i ens eget liv känns bara så jävla tråkigt och besvärligt.

Sen så verkar det vara lätt att tappa perspektivet när man plötsligt får en helt annan livssituation.

Svar på tråden Jag har träffat en stenrik kille - alla avundsjuka