• Anonym (L)

Laga förfall

Vad räknas till laga förfall egentligen? Med det menar jag skäl att inte komma till tingsrätten om man har förhinder...

Jag är höggravid och skall föda när som helst. Fick ställa in umgänget i helgen pga värkar och falsklarm... Är trött, mår hemskt dåligt och ja som man brukar i slutet av en graviditet.

På fredag är andra muntliga förberedelsen och jag känner att jag orkar inte med det, varken fysiskt eller psykiskt. Skulle det räcka med ett intyg av barnmorskan?

Hur som helst går det ju inte direkt att sätta upp något nytt umgängesschema eftersom jag kommer få ställa in det när som helst. Pojken, 2 år måste få vara hemma med sin familj och bebisen i början och eftersom jag måste närvara vid umgänget så kommer jag definitivt inte ha ork eller tankar på det de första veckorna...

Någon som har några kloka svar?

• Svar på tråden Laga förfall
  • Anonym

Du kan ringa upp tingsrätten och höra om du kan delta via telefon.

Jag hamnade på BB samma dag som jag skulle på en rättegång. Jag ringde upp dom och sa som det var, då ställde dom in rättegången. Jag behövde inte ens ett intyg från ngn läkare/BM.

• Anonym (L)

Men jag kanske inte ens hamnar på BB innan dess. Är bara helt slut mentalt och fysiskt pga graviditeten. Bf är 13 sept men fick pojken tidigare och har kraftiga förvärkar.
    Känns som om jag skulle vilja skjuta upp den ett tag! Att vara med på telefon känns som om jag förlorar på o inte kan vara lika delaktig!

• AlexandraLuleå

bara att ringa och prata med dom, så kan dom skuta upp den muntliga till oktober åtminstonde, det brukar inte vara några problem när man är gravid!

• Anonym (L)

Menar du det? Skall jag göra det via mitt ombud eller ringa själv?

• Tessa17

Jag hade gjort det via min ombud.Har man en ombud så vill TR att den tar hand om dina ärende. Jag har själv ringt till TR en gång och då sade de att jag får göra det genom min ombud.

Svar på tråden Laga förfall