• Anka75

Badrumskommod

Vad för sorts badrumskommod har ni? Var köpte ni den? Är ni nöjda?

Vi har svårt att bestämma oss..  Måste snart göra inköpen till badrummen *ångest*

Tacksam för alla svar!

♥Francilia 2002/08♥ ♥Viktor 2004/07♥ ♥Walter 2007/05♥
  • Svar på tråden Badrumskommod
  • Anka75

puffar upp

Alla ni som byggt eller renoverat! Vad för slags kommod har ni?

• jummie

vi har kommod från Ido. En 60 cm i valnöt

• mallte

Vi har en kommod från 2001 som förre ägaren satte in, den är rätt fin i björk med 90cm handfat och bra avställningsyta. MEN den är kass i kvalitén, "ringen" i översvämningsskyddet på handfatet har lossnat, vattenlåshålet är dåligt, det går inte att ha "ploppen" i för då blir handfatet fyllt med vatten, och "ploppen" går inte att justera till en högre nivå så att det fungrerar. Till vår fina kommod har vi en spegel med hylla och ljusramp med spotlights uppe (och under nedre hyllan) men inga lampor fungerar, de e glapp, de kan funka iblnad om man inte har skyddsglaset på ,men de känns ju lite vanskligt när man har småbarn. Så köp inte SVEDBERGS...

Har haft kommod från Ifö förut och den var jag mycket nöjd med

Personligen tycker jag att det är bra att få in en avställningsyta på handfatet om man får plats med en 90cm kommod i badrummet

• Anka75

Tack för era svar !

Vi var in till vår VVS leverantör idag och de hade ett märke som hetar FRANKE, på hyllan! Någon som känner till något om det märket, verkar vara ett märke som är vanligt på allmänna platser!? De säljer t.ex. pissoarer, handtorkar samt sjukhusutrystning i Finland - dock ej i Sverige (på deras sida, fanns det bara diskbänkar och såna prylar)!?

• Lineri07

jag har en från svedbergs, som är enkel och funkar bra.
    bilder finns här:
    www.homepoint.se/index.php&Itemid=54&task=display&view=display&layout=album&id=5

sen tycker jag hafa har väldigt fina!

• Zannis

Vi har byggt en egen! Då fick vi den precis som vi ville ha den. Bilder finns i mitt galleri om du vill kika.

• mimmi006

Vi har en franke diskbänk... är ok, inte mer.
    Sedan har vi en kommod med skåp och tre lådor från Ido, från den tiden då det var modernt med ek . Men vi är så nöjda, så det blir en likadan i nästa badrum. Men den här gången i vitt och med andra beslag. Det är väldigt praktiskt med en vägghängd och med lådorna, samt att ha ett heltäckande handfat.

Svar på tråden Badrumskommod