• Saaran

Överbliven kassler

Har massa kassler som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av den. Några förslag?

• Svar på tråden Överbliven kassler
  • cloud

hade jag igår, tog lite wokgrönsaker och krossade tomater och så in i ugnen...lite kryddor också såklart, blev faktiskt mumsigt. åt med ris till

• hallon82

pyttipanna
    kasslergryta (har dock inget recept)
    vanlig kassler som den är med mos och grönsaker

• Saaran

Någon som har ngt recept på kasslergryta då? :)

• jennie ellie

Kassler gratäng

Skiva potatis, lök ta salt peppar tärna kasslern och varava ost ocan samt en 5a grädde över , en timma i ugnen

• SaNdRiX

Stek kassler i tärningar och lägg i en form, lägg fryst broccoli över. Häll över en ostsås, hemmagjorde eller färdigköpt. Toppa med riven ost och sedan in i ugnen, mycket lätt å mycket gott!

• Minikatt

Skiva kasslern, lägg i en ugnsfast form, läg ananasringar på skivorna och ställ i ugnen 225 grader 10-15 minuter. Ris, kall sås (t.ex. smaksatt creme fraishe) och grönsaker till.

Eller så kan du göra samma grej, men lägg i pitabröd tillsammans med grönsaker och gräddfil. Gott!

• Mori

Strimla oc ha på hemgjord ´pizza. Kanska en smarrig pastasås. Jag brukar frysa in hackad kassler och ha som smaksättare i grytor.

• cid

kokt ris i botten på en gratängform, över med skivad kassler och valfria grönsaker, häll på currysås eller örtsås och in i ugnen!

• amazonen

Pastasallad.
    Penne, tärnad kassler, tärnad ost, vad du har i grönsaksväg...

Svar på tråden Överbliven kassler