Överbliven kassler
Har massa kassler som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av den. Några förslag?
Har massa kassler som jag inte riktigt vet vart jag ska göra av den. Några förslag?
hade jag igår, tog lite wokgrönsaker och krossade tomater och så in i ugnen...lite kryddor också såklart, blev faktiskt mumsigt. åt med ris till
pyttipanna
kasslergryta (har dock inget recept)
vanlig kassler som den är med mos och grönsaker
Någon som har ngt recept på kasslergryta då? :)
Kassler gratäng
Skiva potatis, lök ta salt peppar tärna kasslern och varava ost ocan samt en 5a grädde över , en timma i ugnen
Stek kassler i tärningar och lägg i en form, lägg fryst broccoli över. Häll över en ostsås, hemmagjorde eller färdigköpt. Toppa med riven ost och sedan in i ugnen, mycket lätt å mycket gott!
Skiva kasslern, lägg i en ugnsfast form, läg ananasringar på skivorna och ställ i ugnen 225 grader 10-15 minuter. Ris, kall sås (t.ex. smaksatt creme fraishe) och grönsaker till.
Eller så kan du göra samma grej, men lägg i pitabröd tillsammans med grönsaker och gräddfil. Gott!
Strimla oc ha på hemgjord ´pizza. Kanska en smarrig pastasås. Jag brukar frysa in hackad kassler och ha som smaksättare i grytor.
kokt ris i botten på en gratängform, över med skivad kassler och valfria grönsaker, häll på currysås eller örtsås och in i ugnen!
Gott att ha i paj.
Gör en sallad! Har du testat att gjort kassler med ananas ? :)
Pastasallad.
Penne, tärnad kassler, tärnad ost, vad du har i grönsaksväg...