Finns det någon som fått läkemedel för att få hjälp att öka och få igång bröstmjölken?
Jag är desperat för jag får inte igång mjölken hurjag än försöker och nu har jag testat allt.
Finns det kanske något en läkare kan hjälpa en med?
Jag är desperat för jag får inte igång mjölken hurjag än försöker och nu har jag testat allt.
Finns det kanske något en läkare kan hjälpa en med?
vet ej om det finns? prata med bvc,eller läkare.
men att vila,dricka mycket,låta bebben suga OFTA o länge brukar ju hjälpa.......
Det finns en nässpray som din bvc kan skriva ut. Det gjorde dom när jag fick mitt tredje barn och hade svårt att få igång mjölken. Sen gick det så bra att jag ammade henne i 1 år! Lycka till!
finns nässpray, annars är rekomendationerna som duscha varmt och dricka lätt öl bra.
Jag hade också nässpray, oxytosin tror jag att det heter. Samma ämne som frigörs vid förlossningen och jag fick såndana lyckorus i huvet att jag sen satt och böla när jag ammade- UHÄÄÄ....vilka fina barn jag har....snyft!
tack tack tack!!! än finns det alltså hopp!!!
nässprayen hjälper inte till att öka produktionen. Det enda den gör är att hjälpa utdrivningsreflexen
Köp fänkol/anis te på hälsokosten.
Om du ammar ofta så producerar du mer mjölk!!!
Tillgång-efterfrågan!!
Man ska tydligen låta bebisen suga även om det inte kommer något. Stimulerar produktionen ändå... Kan ta lång tid innan utdrivningen sätter igång, så sitt gärna en lång stund utan att bli stressad!!! Stressen kan störa !!!
Amning är ju inte heller bara mat... njut av närheten!!
Hoppas att det löser sig för dig!!
2 tsk anis, 2 tsk fänkål med 1 liter vatten. Låt koka upp och fra i 10 min. Drick detta rumstempererat och du ska se på tusan.. Inte allt på en gång, men fm och em.
Sedan ni som har problem med magen hos era bebisar. Drick detta samt ge den lilla ett par droppar i munnen under em-drickat och magontet försvinner om några dagar!
Kanske inte vetenskapligt beprövat, men bra för mig och Agnes!
Syntocinonspray (nässpray( ökar inte mjölkproduktione utan bara utdrivningen, att den skall gå snabbare. Man kan prova akupunktur (finns bm som är utbildade på denna speciella akupunktur) och så kan man äta Postafen efter recept och kontakt med läkare, de kan öka mjölkproduktionen. Lycka till!!
Läste i någon annan tråd att bockhornsklöver tydligen också stimulerar mjölken. Jag dricker tappert lucernthé, finns i hälsokosten och smakar hö - vad gör man inte för sina små?
Jag dricker både ammningste och smörjer in brösten med en olja, båda produkterna är från hälsokosten (WELEDA). Dessa produkter har ökat min produktion i alla fall. Har även tagit till ölknepet, detta hjälpte också men jag är ingen ölhävare precis så jag håller mig till hälsokostprodukterna!!
Så som andra har skrivit hjälper också, vila, drick mycket, stressa inte (livsfarligt), ät bra mat och låt bebben snutta när som helst, så ofta som möjligt
Lycka till!!
Testade även quinoa vilket också hjälpte men var skitäckligt!! Men vad gör man inte!!