• palan

Två missfall på raken..

Är nu på gång att försöka få en bebis för tredje gången. De två andra gångerna slutade det tyvärr i mf. Nu är jag fullkommligt skräckslagen inför detta tredje försök!!

Är det någon som lyckats på tredje gången gillt?

Är det någon som vet hur vanligt/ovanligt två mf på raken är? Någon som fårr höra ngt av läkare, statistik, möjligheter?

• Svar på tråden Två missfall på raken..
  • viti

När vi försäkte få till barn nr 2 så fick jag 2 mf ganska tätt. Är nu gravid i v 28 och de första 13 veckorna var ett helvete, ville helst bli nersövd och väckt när faran var över.

• almisen

Hej Palan. Jag är gravid efter två missfall på raken. Jag gick in i vecka 34 idag alltså tredje gången gillt. Enligt mina läkare är två missfall ganska vanligt (ca 20%). Såpass vanligt att man inte utreder förs man har fått ett tredje mf. Jag har läst mycket om missfall och statisktik, talat med kvinnor som gått igenom samma sak. Av idag och med all den kunskap om mf/ma jag har, tycker jag inte längre att det är konstigt med två på raken. Det är så jävla mycket som ska stämma för att det ska bli rätt. Men det tänker man inte på när man får sina missfall såklart, då är det bara svart, sorg och otur.
    Så Palan jag önskar dig lycka till, det kommer att gå bra och du är inte ensam, bara fråga på om du har behov av det! Krammm

Svar på tråden Två missfall på raken..