Vad är normal kroppstemperatur?
Är det någon som vet vad normal kroppstemperatur är under graviditet? Jag har för mig att den ska vara förhöjd, men med hur mycket? Har 38 nu och får inte ner det med alvedon. Ska det vara så högt?
Är det någon som vet vad normal kroppstemperatur är under graviditet? Jag har för mig att den ska vara förhöjd, men med hur mycket? Har 38 nu och får inte ner det med alvedon. Ska det vara så högt?
Hej du! Jag är ju ingen doktor men det låter ju högt. Jag hade nog ringt sjukvårdsupplysningen och frågat.
38 på kvällen är inte högt. Du får antagligen inte ner den just för att det inte är någon feber utan bara att du är varmare än normalt.
37 - 38 gr är normal kroppstemperatur
Tack för era svar. Jag blir lite orolig, men avaktar nog och ser vad som händer. Går fabern inte upp så är det väl okej, eller? Tänk om man kunde titta in i magen och höra efter hur bebben har det där inne. Tror dock inte att det är min vanliga temp då jag känner mig febrig i kroppen.
YES!!! 37,6! Tack för det televerket (och alvedon).
Min normala temp är 36.6 och om jag har 37-38 så har jag feber...
Min temp är mellan 36,3-36,6 och har jag över 37,5 är jag helt mosig.
Alla har olika......
37,5°C är väl normalsnittet, fast själv är jag lågtempare och har 36°C. Får jag 38°C är jag rätt yr.
Doktor Wunderlisch i Tyskland bestämde för ca 150 år att normal kroppstemperatur ligger på 36-37 grader. Man mätte då med en kvicksilvertemp efter 12 minuter i armhålan.
Normal temperatur hos vuxen människa är mellan ca 35 och 38 grader. Vissa kan alltså ha en infektion på gång fast tempen visar under 38 grader.
Man mäter sin egen vid samma tid, med samma mätinstrument direkt när man vaknar.
Män har mer jämn temperatur genom livet medan kvinnor varierar (pga av mens och dyl)
37.5 så är jag halvt död! 38 då e jag inte katig!
Vad jag vill ha sagt är alltså att det är individuellt och man mätte annorlunda för 150 år sedan. Alltså kan man ta bort strecket vid 38 och säga att då är man sjuk. För det är olika för alla människor
Jag ligger också normalt på 36.5, men hade inte mätt under grav. Det var därför jag blev lite orolig. Jag mår i alla fall bra idag och uppskattar alla svar. Tack
Frågade min BM igår och tydligen är normaltemp under grav ca 0.5 över sin egen normaltemp utan grav. Låter logiskt tycker jag. Jag som brukar ha 36.7 bör alltså ligga runt 37.2. Hon sa också att man inte behöver få ner tempen för än man kommer upp i ca 39.0.
jag brukar ha 35.5 ungefär..har jag 37 då e jag dålig... vid 38 e jag riktigt sjuk... min lillebror e likadan... knepigt va?